بازدید سخنگوی وزارت‌خارجه ایران از مراکز سلامت هلال‌احمر در غرب آفریقا

سعید خطیب‌زاده، سخنگو، رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در سفر به غرب آفریقا، از 2 مرکز سلامت جمعیت هلال احمر کشورمان در کشورهای غنا و سیرالئون بازدید و از خدمات هلال‌احمر در آن کشورها قدردانی و تشکر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ سعید خطیب‌زاده معاون و سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در همراهی دکتر رضایی، رئیس اداره آفریقای آن وزارتخانه، از مراکز سلامت جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در کشورهای غنا و سیرالئون بازدید و در جریان ارائه خدمات بهداشتی و درمانی این مراکز قرار گرفت.

سیدمحمدعلی صلاحت‌پور، رئیس مرکز سلامت جمعیت هلال احمر در کشور غنا، در این دیدار پس از استقبال و خوشامدگویی، ضمن نمایش تقدیرنامه‌های صلیب‌سرخ غنا، وزارت حاشیه‌نشینی و امورمسلمانان و زندان جوانان آن کشور، گزارش یکساله مرکز را ارائه و گفت: پس از نوسازی و بهسازی ساختمان، تجهیزات مدرن و مناسب برای آزمایشگاه تهیه شد و همچنین دستگاه رادیولوژی دیجیتال تهیه و نصب شد.

او در ادامه از مشکلات این مرکز به خصوص تاثیر تحریم‌ها در انتقال ارز و دارو از ایران به آفریقا گفت و خواستار افزایش تعامل و همکاری بیشتر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت امور خارجه کشورمان با مراکز سلامت خارج از کشور جمعیت هلال احمر در غرب آفریقا شد.

در سیرالئون نیز مجتبی عرفان‌نژاد با استقبال گرم از دکتر خطیب‌زاده و همراهان گفت: مرکز سلامت هلال احمر ایران در سیرالئون اقدامات موثری در بهبود خدمات درمانی در این کشور انجام داده است اما مشکلاتی چون دشواری انتقال دارو از ایران و پیچیدگی دریافت مجوز کار و اقامت پزشکان متخصص و عمومی را از جمله محدودیت‌های پیش‌روی فعالیت این مرکز دانست.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه کشورمان، ضمن قدردانی از خدمات بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر ایران در غرب آفریقا، از پیگیری جدی مشکلات این مراکز در چارچوب وظایف و اختیارات وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha