بازدید بیش از ۷۳۴هزار نفر گردشگر از جاذبه های گردشگری استان زنجان

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: در طول تعطیلات نوروزی ۷۳۴ هزار و ۱۴۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری، اماکن تاریخی، فرهنگی و مذهبی و همچنین روستاهای هدف گردشگری بازدید کردند.

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان  با اعلام این خبر اظهار کرد: در طول تعطیلات نوروزی امسال در بازده زمانی ۲۶ اسفند تا ۱۳ فرودین سالجاری ، ۷۳۴ هزار و ۱۴۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری، اماکن تاریخی، فرهنگی و مذهبی و همچنین روستاهای هدف گردشگری بازدید کردند.

وی تصریح کرد : در ۱۰ بنای تاریخی مجهز به سیستم بلیت‌فروشی  ۷۹ هزار ۸۳۳ بلیت در اماکن تاریخی گنبد سلطانیه، آرامگاه چلبی اوغلو، معبد داش کسن، غار کتله خور، موزه رختشوی‌خانه، موزه مردان نمکی، موزه پیراحمد زهرنوش، موزه صنایع‌دستی و غیره به فروش رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به  رتبه‌بندی فروش بلیت در مکان‌های تاریخی استان بیان کرد :  گنبد سلطانیه با فروش ۱۶ هزار و ۲۱۱ بلیت در رتبه اول، موزه مردم‌شناسی رختشویخانه با فروش بلیت ۱۲ هزار ۹۸۷ بلیت در رتبه دوم، غار کتله خور شهرستان خدابنده با فروش بلیت ۱۰ هزار و ۹۶۱ بلیت در رتبه سوم است.

ارجمند  با بیان اینکه روستاهای درسجین، گلابر، قروه، خویین، ویر، شیت، ولیدر، عَلَم‌کَندی، قوزلو، بهستان، سوکهریز و... از پربازدیدترین روستای هدف گردشگری استان در نوروز ۱۴۰۱ بود اظهار کرد: خوشبختانه شاهد رشد چشمگیر بازدید گردشگران از این روستاها در ایام نوروز بودیم و گردشگران در این روستاها با نحوه‌ی زندگی محلی مردمان دیار زنجان آشنا شدند و از فرهنگ، آداب‌ورسوم این مناطق مطلع شدند.

وی ادامه داد: همچنین کوه‌های رنگارنگ آلاداغ‌لار، قلعه بهستان، دریاچه پری، آبشار شارشار، رودخانه قزل‌اوزن، چشمه شاه بلاغی، آبشار کوله خانه، چشمه بالخلی بلاغی، چشمه آب گرم گرماب، چشمه آب‌معدنی الله بلاغی و غیره هم در صدر بازدیدهای نوروزی و به‌ویژه در روز طبیعت بود.

این مسئول با اشاره به گزارش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در  ایام نوروز بیان کرد :  تردد خودروها در جاده‌های این استان به رشد ۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل رسید.

ارجمند در ادامه   تصریح کرد: میزان تردد در این مدت دو میلیون و ۳۶۹ هزار و ۶۳۴ مورد بود؛ که خوشبختانه کاهش ۳۸ درصدی را در میزان تلفات و تصادفات در سطح استان داشتیم.

 وی با بیان اینکه هرساله در تعطیلات نوروز، گردشگران و مسافران بسیاری از نقاط مختلف کشور جذب روستاهای هدف گردشگری استان می‌شوند افزود: تأسیسات گردشگری به‌ویژه مراکز اقامتی در این مدت با توجه به تداوم کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی به گردشگران خدمات ارائه کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه  تیم‌های نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی زنجان، ۱۹ هزار ۱۰۵ مورد بازدید از رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین‌راهی، مراکز اقامتی مجاز و تأسیسات گردشگری فعال در سطح استان داشتند  بیان کرد: طی این بازدیدها ۲۲ مورد پلمپ انجام شد و در راستای برخورد با واحدهای متخلف ۱۹۷ مورد تذکر و اخطار صادر شد که در حال بررسی است.

خبرنگار: زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha