24 هزار و 782 تجهیز آزمایشگاهی از 31 استان کشور اشتراک‌گذاری شد

بر اساس آخرین آمارهای موجود، 138 شهر از 31 استان کشور در تکاپوی توسعه صنعت آزمایشگاهی هستند.

آزمایشگاه‌هایی از بخش دولتی و خصوصی که با به اشتراک‌گذاری تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی به عضوی فعال و تاثیرگذار در جامعه آزمایشگاهی کشور بدل شده‌اند. تلاش و همکاری آنها به ثبت اطلاعات 393 مجموعه آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه ثبت منجر شده است.

آمارها از این حکایت دارد که در مجموع، اطلاعات 1هزار و 236 مجموعه آزمایشگاهی و 24 هزار و 782 تجهیز آزمایشگاهی مستقر در 138 شهر از 31 استان کشور در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شده است.

این تلاش ها تعامل بهتر میان حوزه آزمایشگاهی یعنی ارائه‌کنندگان خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی با محققان، پژوهشگران، صنایع و دانشگاهیان به عنوان مخاطب این خدمات، را به دنبال داشته و در واقع شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رسالت اصلی خود را دسترسی بهتر و کیفی‌تر صنایع، دانشگاهیان، محققان و فعالان حوزه آزمایشگاهی به خدمات آزمایشگاهی قرار داده است.

این شبکه در حال حاضر میزبان 559 دانشگاه، 459 شرکت، 207 پژوهشگاه و 11 پارک فناوری است. مرکزی که سال 98 با 600 عضو فعالیت می کرد که این رقم تا پایان سال 1400 به عدد 1 هزار و 236 مجموعه رسید.

باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری نیز با هدف ارائه تسهیلات و حمایت از فعالان زیست‌بوم پژوهش در سال 1394 شکل گرفت و از آغاز راه با استقبال مخاطبان مواجه شد و در سال نخست فعالیت، 2 هزار نفر، به عضویت آن در آمدند؛ اکنون، خانواده باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به بیش از 138 هزار عضو رسیده است.

منبع:مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha