درپی آلودگی هوا؛ ۸ شهروند زنجانی راهی اورژانس شدند

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان با بیان اینکه درپی آلودگی هوا، ۸نفر راهی بیمارستان شدند و یک نفر هم در محل از خدمات اورژانس بهره‌مند شد، گفت: خوشبختانه هیچ‌یک از بیماران وضعیت اورژانسی نداشتند.

دکتر داریوش تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان، با اشاره به آلودگی هوا در استان زنجان، اظهار کرد: در بازه زمانی افزایش شدت آلودگی هوا در استان زنجان، ۹ بیمار تنفسی، قلبی با اورژانس ۱۱۵ زنجان تماس گرفته‌اند.

وی از آماده‌باش همه پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی استان زنجان به دلیل آلودگی هوا خبر داد و تصریح کرد: همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز در اختیار پایگاه‌های اورژانس قرار گرفته است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان، گروه پرخطر را بیماران تنفسی، قلبی و عروقی و مبتلا به آسم، سالمندان، کودکان، زنان باردار ذکر کرد و بیان کرد : این افراد با توجه به آلودگی هوا حتی‌الامکان از منزل خارج نشده، تردد در خارج از منزل را کوتاه کرده و استفاده از ماسک فیلتردار را فراموش نکنند.

دکتر تقی‌لو با تاکید بر رعایت رژیم غذایی مناسب ازجمله: مایعات، سبزیجات و لبنیات اظهار کرد: توصیه می‌شود افراد با توجه به آلودگی هوا ورزش در فضای باز مانند پیاده‌روی را محدود کنند و اگر داخل یا بیرون منزل دچار مشکلات تنفسی شدند، بلافاصله با ۱۱۵  تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha