برخی از دستگاه‌های متولی و نظارتی در تعطیلات نوروز در خواب زمستانی  بودند

فرماندار زنجان گفت : برخی از دستگاه‌های متولی و نظارتی در ایام  تعطیلات نوروزی در خواب زمستانی  بودند، و من ناچار هستم دستگاه‌های قاصر در امر نظارت را به دستگاههای نظارتی معرفی کنم و دارای مستندات لازم هستم .

گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ، پرویز خالقی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان زنجان اظهار کرد:  در ایام تعطیلات عید نوروز، دستگاه های نظارتی ذیل کمیته بازرسی و نظارت، بازیدهایی از اماکن مختلف داشتند.

وی با بیان اینکه  ۸۵ مورد بازرسی از اصناف، ادارات و اماکن مختلف در این ایام صورت گرفت، بیان کرد : بطور نمونه از پنج مورد بازرسی از رستوران‌ها به ویژه رستوران‌های بین راهی که چهار مورد از آنها فاقد مجوز بودند، و همچنین  رستورانی در داخل  شهر زنجان با سابقه فعالیت پنج ساله نیز   هنوز مجوز لازم را ندارد که در نتیجه  این بازرسی ها، مطلوب و مورد قبول نبود.

فرماندار زنجان با اشاره به ۱۷ مورد بارزسی از نانوایی ها اظهارداشت:  ۹۰ درصد دارای تخلف بودند  که آبرومندانه ترین تخلف آنها کم فروشی بود، بطوری که بیش از یک سوم  وزن چانه کم فروشی داشتند.

خالقی با بیان اینکه چرا فکر می‌کنیم بنده خوب خدا  با نماز خواندن و روزه گرفتن است افزود : به اعتقاد بنده به ازای نه تک تک قرص نان هایی که فروخته می‌شود بلکه تک تک دانه های آرد که از آن نان تهیه می‌شود و  به خلق الله فروخته می‌شود،دستگاه متولی هم در دنیا و هم آخرت یایستی پاسخگو باشد .

وی با اشاره به اینکه طی بازدید های صورت گرفته از نانوایی ها کارتکس های بازرسی در برخی نانوانی هایی زنجان وجود داشت که ماهها بود امضا نشده بودند و موارد بازدید در آنها ثبت نبود، اظهار داشت: ممکن است با رسانه ای شدن این موضوع، افرادی سریعا آنها را پر کنند ولی تا به امروز در آنها چیزی ثبت نشده بود.

این مسئول تصریح  کرد: برخی از دستگاه‌های متولی و نظارتی در تعطیلات نوروزی در خواب زمستانی  بودند، و من ناچار هستم دستگاه‌های قاصر در امر نظارت را به دستگاههای نظارتی معرفی کنم و دارای مستندات لازم هستم .

خالقی با اشاره به وضعیت نامناسب سرویس های بهداشتی داخل  شهر در جایگاه‌های سوخت  در ایام نوروز که مایه شرمندگی و شرمساری بود، خاطرنشان کرد:  وضعیت سرویس ها به گونه ای بود که  ماه ها استفاده نشده بود و قابل استفاده  گردشگران نبود.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها باید استمرار داشته باشند  گفت : چطور در شهر زنجان دستگاه متولی اجازه  داده است که جواز نانوایی اجاره داده  شود چرا که برای‌ صدور جواز کسب نانوایی صلاحیت ها و بهداشت و...مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha