انجام بیش از ۱۳۰۰ بازرسی بهداشتی در طرح سلامت رمضان

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از طرح سلامت رمضان سال جدید خبر داد و گفت: بیش از 1300 بازرسی از اول ماه رمضان تاکنون انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص اجرای طرح سلامت رمضان ۱۴۰۱، گفت: در این طرح که از ۱۴ فروردین لغایت ۱۴ اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود ۱۲۰ بازرس بهداشت محیط در قالب ۲۵ اکیپ از ساعت ۸ صبح لغایت 20 شب از اماکن و مراکز مشمول صورت می گیرد.

مجید شایسته از برگزاری جلسه آموزشی ویژه بازرسین بهداشت محیط سراسر استان به صورت مجازی خبر داد و افزود: تعداد کل بازرسی ها ۱۳۳۸ مورد شامل: ۱۳۵بازرسی از مراکز عرضه زولبیا و بامیه و شیرینی فروشی ها، ۱۳۸ مورد بازرسی از مراکزفروش آش و حلیم، ۶۵۰ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۳۸۰ مورد بازرسی ازمساجد و اماکن متبرکه و ۳۵ مورد بازدید مشترک با سایر ادارات و نهادها بوده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام اینکه در ۵ روز ابتدایی ماه مبارک رمضان پرونده ۲۹ متصدی که مقررات بهداشتی و الزامات سلامت محیط و کار را رعایت ننموده اند به مراجع قضایی ارسال شده است و تصریح کرد: همچنین در این مدت ۱۵ مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام و ۵۲۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، کشف و معدوم شد.

شایسته ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، از شهروندان درخواست کرد تا هرگونه شکایت در زمینه های بهداشت محیط را به سامانه ۱۹۰ اعلام نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha