چند راهکار ساده برای جلوگیری از سوزش معده در ماه رمضان

متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به حداقل رساندن مصرف کافئین، پرهیز از پرخوری و بلافاصله دراز نکشیدن پس از وعده سحر و یا افطار را راهکارهایی موثر برای جلوگیری از احساس سوزش معده در روزه داران عنوان کرد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،دکتر گلبن سهراب با اشاره به این که یکی از مهمترین مشکلاتی که افراد در ماه مبارک رمضان با آن مواجه هستند، احساس سوزش و یا رفلاکس سردل است اظهار کرد: این مشکل در واقع برگشت اسید از معده به مری است.

وی افزود: برای پیشگیری از این بروز این مشکل روزه داران بعد از وعده سحر و یا افطار بلافاصله دراز نکشید و حداقل نیم تا یک ساعت در حال نشسته باشید.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان این به حداقل رساندن مصرف کافئین می تواند راه حل موثری برای کاهش دردهای معده باشد توصیه کرد: چای پررنگ، قهوه و نوشابه های مشکی منابع اصلی کافئین‌ها هستند که باید کمتر توسط روزه داران مصرف شود.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  پرهیز از پرخوری خصوصا در ماه مبارک رمضان را مورد تاکید قرار داد و گفت: مصرف غذاهای کم چرب و آب پز وعدم  دریافت غذاهای پرکالری در یک وعده می تواند به کاهش دردهای معده کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha