اعلام برنامه‌های ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در سال 1401

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با اشاره به عملکرد این ستاد در سال گذشته برنامه های سال جاری را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ امرالله سبحانی نیا مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در نشست خبری که در محل ستاد اقامه نماز استان برگزار شد درجمع خبرنگاران بیان کرد: سیاست‌های کلی ستاد اقامه نماز کشور هر ساله پس از پیشنهاد به دفتر مقام معظم رهبری به استان ها ابلاغ کرده و ما نیز در راستای تحقق این برنامه‌ها گام برمی‌داریم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که همه ساله انجام می‌شود این است که کلیه وزارتخانه‌ها برشی از برنامه‌های سال خود در حوزه نماز را به استان ها ابلاغ می‌کنند که سال گذشته حدود ۶۰ تفاهم نامه از  60 سازمان به دست ما رسید.

سبحانی نیا ابراز کرد: عملکرد ادارات و سازمان ها در سال ۱۴۰۰ در سامانه سجاده در حال بارگذاری است و تا یک ماه دیگر این عملکرد جمع آوری و در مراسم طرح شهید رجایی از عملکرد آن‌ها برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده یکی از ضرورت‌ها پاسخگویی مسائل دینی و معارفی و برگزاری نشست با دانش‌آموزان در حوزه نماز است  که  این نیز از برنامه‌های ثابت ما در ستاد اقامه نماز محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته به صورت وبیناری و حضوری حدود ۲۱۱ دوره برای دانش آموزان و والدین آنان  توسط اساتید و مدرسان مرکز تخصصی نماز برگزار کردیم چرا که اعتقاد داریم در موضوع تربیت دینی اولیاء و خانواده‌ها نقش مهمی دارند.

سبحانی نیا افزود: یکی از دیگر برنامه‌هایی که در سال 1400 اجرا شد آموزش معارف نماز به پرسنل و کارمندان است در این راستا 30 دوره برای ادارات برگزار و حدود 30 هزار نفر شرکت کردند.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی  گفت: یکی از اهداف ما برگزاری نشست با مدیران دستگاه‌ها در راستای بومی سازی برنامه‌های ابلاغی است که نقش ما در این خصوص نقش مشارکتی و در این راستا با ۳۰ سازمان برنامه داشتیم لذا هر چند تشکیلات ما بسیار محدود است اما یاوران نماز افتخاری زیاد داریم.

وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ تلاش کردیم یک  نشریه الکترونیکی با عنوان یاوران نماز تولید کنیم و کلیه برنامه ها با محوریت نماز را در این نشریه بگنجانیم که طراحی این نشریه توسط یاوران نماز صورت می‌گیرد و انتشار نهمین نشریه آن در دست اقدام است.

سبحانی نیا اضافه کرد: در طول کرونا بیش از ۲۰۰ بسته آموزشی مجازی تولید کردیم که شامل بسته‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای و ۱۰ دقیقه‌ای است همچنین بیش از 700 بسته آموزشی در حال حاضر آماده داریم.

  مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی  تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات که در سال 1400 انجام شد برگزاری جشنواره نماز و انتظار در دو منطقه نیشابور و سبزوار بود که طی یک مراسم شب شعر از شاعران برگزیده در این جشنواره تجلیل شد.

 وی افزود: در ماه مبارک رمضان 1400 نیز با هدف آشنایی اذکار نماز یک مسابقه با همین عنوان برگزار و حدود۳۰ هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند همچنین در دهه فجر 1400  مسابقه تفسیر گام دوم انقلاب با عنوان فجر دوم برگزار و بیش از ۱۰ هزارنفر در این مسابقه شرکت کردند.

سبحانی نیا ادامه داد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش اولویت اول ستاد اقامه نماز است لذا 27 اجلاس نماز، خانه، مدرسه و مسجد برگزار کردیم و از آنجا که در فرهنگ دینی سه کانون تربیت خانه، مدرسه و مسجد مورد اهمیت و چگونگی تربیت دینی از خانه تا مدرسه و مسجد  مطرح و بهترین کانون‌های تربیت موثر اول خانه بعد هم مدرسه و مسجد است این اقدام صورت گرفت.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی گفت: یکی دیگر از موارد این است که به دلیل آپارتمان نشینی اخلاق اجتماعی ضعیف شده لذا طرحی با عنوان «دوستان بیایید هر هفته یک کار خوب را تمرین کنیم» که این چهل کار در قالب پوستر چاپ و در فضای مجازی هم بارگزاری شد که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

وی بیان کرد: در گذشته یک روحانی در محل به عنوان مرجع بود که به سوالات دینی مردم پاسخ می داد لذا در این راستا پایگاه سلامت معنوی در محیط اداری ایجاد شده که قرار است توسعه داده  شود و هفته‌ای در یک ساعت مشخص حضور یک روحانی(امام جماعت) ادارات کل پاسخگو باشد و این توسط سازمان به پرسنل و خانواده ها اطلاع رسانی خواهد شد.

سبحانی نیا اظهار کرد: توزیع کتاب شوق دیدار شامل آداب زیارت در محل استقرار زائر برای تشرف با معرفت زائران صورت گرفته که همچنان در حال اجرا است.

وی گفت: یکی از طرح هایی که سال گذشته اجرا شد طرحی با عنوان راه روشن بود که از ۲۵ اسفند تا ۲۰ فروردین در قطار مشهد به اهواز و بالعکس بود که با حضور یک روحانی که آموزش لازم را دیده اجرا شد.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی  در خصوص برنامه‌های 1401 گفت: علاوه بر برنامه‌های سال گذشته که در سال جاری نیز اجرایی خواهد شد برنامه‌های جدیدی در دست اقدام است که از آن می‌توان به برگزاری جلسات متمرکز معارف نماز اشاره کرد که پرسنل از ادارات شهرستانی سطح استان که پرسنل آن ها محدود می باشند در جلسات متمرکز شهرستانی به ترتیب شرکت نمایند.

سبحانی نیا افزود: تصویرگری داستان‌های قرآنی با محوریت نماز در حال تولید است که با هدف انتقال این مفاهیم به کودکان و نوجوانان در 6 نمایشگاه در معرض نمایش قرار خواهد گرفت که تاکنون 10 مورد آن آماده شده است.

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقه سرود یکتایی با هدف بلند مدت از دیگر برنامه‌های ستاد اقامه نماز در سال جاری است (زیباخوانی، قرائت نماز و اذان) طراحی شده است که افراد به صورت مجازی ارسال نموده و در مسابقه شرکت نمایند.

 سبحانی نیا ابراز کرد: تدوین سند پنج ساله توسعه فرهنگ نماز در استان خراسان رضوی در دست اقدام است که هدف ما در تدوین این سند جلوگیری از موازی کاری و هر نوع اقدام اضافی و بر اساس اقتضائات استان طراحی شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقه علمی، فرهنگی هنری «فجر تا فجر» شامل کلیه فعالیت‌های علمی، فرهنگی و هنری در حوزه نماز در دستور کار است که از دهه فجر امسال تا سال آینده به صورت ادامه دار اجرا خواهد شد و این جشنواره با همکاری دانشگاه ها، حوزه علمیه و مراکز هنری فرهنگی در طول سال اجرا و برگزیدگان استانی در جشنواره کشوری شرکت خواهند نمود.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی احیای اذان حلقومی را از دیگر اقدامات در سال جاری برشمرد و خاطر نشان کرد: تعطیلی مراکز تجاری در هنگام نمازنه صرفا برای برگزاری نماز جماعت بلکه به احترام نماز به مدت 20 دقیقه  در دستور کار است.

اعلام برنامه‌های ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در سال 1401

                            اعلام برنامه‌های ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در سال 1401                                              

                                    

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha