تزریق نزدیک به ۳۷هزار دُز واکسن کرونا در تعطیلات نوروز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از تزریق نزدیک به ۳۷هزار دُز واکسن کرونا در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از فارس، دکتر «عباس رضاییان زاده» با بیان اهمیت استمرار عرضه خدمات بهداشتی به متقاضیان گفت: استان فارس همواره به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور شناخته می شود که این موضوع نظارت بر کیفیت خدمات در تعطیلات نوروز را اهمیت دو چندانی برخوردار می سازد.

او ضمن تقدیر از تمام نیروهای مجموعه سلامت استان که با از خودگذشتگی، جلوه هایی شکوهمند از خدمت را رقم زده اند، افزود: از بیست و ششم اسفند ۱۴۰۰ تا سیزدهم فروردین سال جدید، ۸۸ هزار و ۷۱۰ نفر به پزشکان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت استان مراجعه کردند و علاوه بر خدمات ویزیت پزشکان، ۶۷ هزار و ۷۹۷ خدمت سرپایی نیز به مراجعان ارائه شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در این بازه زمانی، دو هزار و ۵۵۴ بیمار مشکوک دارای علایم کرونا به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا در استان مراجعه کردند، از انجام هزار و ۲۸۶ تست تشخیصی PCR و دو هزار و ۸۵۵ تست سریع تشخیصی کرونا خبر داد.

دکتر رضائیان زاده اظهار کرد: در طرح مدیریت و کنترل همه گیری بیماری کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور با عنوان طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» نیز در ایام نوروز امسال، هزار و ۵۰۵ بیمار مثبت از سوی تیم های مراقبت عمومی، رهگیری و مراقبت شده اند و هشت هزار و ۹۱۳ تماس با بیماران مثبت نیز رهگیری شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تزریق نزدیک به ۳۷ هزار دُز واکسن کرونا در تعطیلات نوروز را از دیگر دستاوردهای برجسته مجموعه بهداشت استان فارس برشمرد.

به گفته این مقام مسوول، در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱، دو هزار و ۵۹۶ نوزاد در فاصله سه تا پنج روز پس از تولد غربالگری شده، سلامت مادران باردار پرخطر استان پیگیری شده و در مراکز پیشگیری و درمان هاری استان نیز به صورت ۲۴ ساعته ارائه خدمت صورت گرفت.

دکتر رضائیان زاده اظهار کرد: ۱۴ تیم کارشناسی مجموعه ستادی معاونت بهداشت دانشگاه نیز در راستای نظارت بر کیفیت خدمات ارائه شده، از ۲۸ شبکه بهداشت و درمان استان بازدید کردند و پس از تکمیل چک لیست های مرتبط، راهکارهای لازم ارائه شد.

او از هم استانی ها خواست تا با توجه به بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاه ها، نسبت به تکمیل هر چه سریعتر واکسیناسیون خود و خانواده هایشان اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha