جشن فارغ التحصیلی نخستین گروه از دانشجویان بهورزی دانشکده علوم پزشکی لارستان

سرپرست دانشکده علوم پزشکی لارستان در جشن فارغ التحصیلی نخستین گروه از دانشجویان بهورزی دانشکده علوم پزشکی لارستان در مقاطع کاردانی وکارشناسی گفت: بهورز اصیل ترین شخصیت را در نظام سلامت کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر محسن سلمان پور سرپرست دانشکده  علوم پزشکی لارستان در نخستین آئین فارغ التحصیلی کاردان ها و کارشناسان آموزشگاه بهورزی ضمن ابراز خرسندی از جذب نیروی متخصص و کارشناس در بخش بهورزی اظهار داشت: بهورز اصیل ترین شخصیت را در نظام سلامت کشور به خود اختصاص داده و مردمی بودن این قشر پرتلاش در این مسئله به خوبی نمود پیدا کرده است.

وی با بیان این نکته که بهورز باید از هوش و ذکاوت ویژه ای برخوردار باشد اذعان داشت: یکی از امتیازهای ویژه هر بهورز اقدام بجا و در لحظه او در قبال رخدادهاست.

دکتر سلمان پور افزود: خستگی رخدادی طبیعی است اما رفتار ما در این زمان بسیار اهمیت دارد. این ما هستیم که تصمیم می گیریم در این شرایط چه روشی را اتخاذ کنیم. باید توجه داشت که برخورد صحیح کادر بهداشت و درمان تاثیر بسزایی در روند درمان دارد پس به خاطر داشته باشید که در هر حالت چهره ای شاد و آرام را به ارباب رجوع و مراجعه کنندگان خود هدیه دهید.

سرپرست دانشکده در انتها ضمن قول مساعد همکاری با بهورزی و جامعه بهورزان مجموعه، خطاب به بهورزان فارغ التحصیل تاکید کرد: در کنار همه ی مسئولیت ها و شرح وظایف مصوب برای شما، دو ماموریت به عنوان ماموریت اصلی از جانب مجموعه به دوش شما نهاده می شود که یکی پرداختن به جوانی جمعیت از سوی شما به عنوان مبارزان خط اول تعامل با مردم و دیگری تامین سلامت روانی جامعه است که این مهم را اول از خود شروع و به سایر بخش های جامعه هدف تسری دهید.

دکتر حسن فزونی، سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده با اشاره به اینکه بهورزان شاغل در هر مجموعه ای برخواسته از دل مردم آن منطقه است بیان داشت: گزینش افراد از دل جامعه روستایی و جذب در آموزشگاه بهورزی باعث شده تا نیروهای به کارگرفته شده افرادی از جنس خود مردم بوده و بیشترین قرابت را با مفهوم ایثار و جهاد داشته باشند.

ناهید وطن خواه مدیر آموزشگاه بهورزی نیز ضمن بیان این نکته که امروز اولین گروه از کاردان‌ ها و کارشناسان آموزشگاه بهورزی دانشکده علوم پزشکی لارستان فارغ التحصیل شدند، اذعان داشت: دانشکده ما در کشور جز اولین دانشگاههای علوم پزشکی است که توانسته با کروکولم جدید آموزشی دانشجویان خود را در رشته بهورزی تربیت و علاوه بر ارائه آموزشهای لازم، دانشجویانی با رده علمی بالا به جامعه تقدیم کند.

وی افزود: بحران کرونا فرصتی مناسب پیش روی ما قرار داد تا بتوانیم آموزشها و زیرساخت های خود را در حوزه آموزش مجازی تقویت نمائیم و امروز شاهد این شکوفایی باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha