حذف فیش‌های کاغذی در حوزه عوارض شهری آغاز شد

شهردار کاشان از حذف فیش‌های کاغذی و ایجاد سازوکار عرضه فیش‌های عوارض نوسازی و صنفی به صورت الکترونیک خبر داد.

به گزارش گروه اقتصاد  خبرگزاری سلامت به نقل از اداره کل روابط عمومی شهرداری کاشان، حسن بخشنده امنیه بیان کرد: بر اساس تصمیم مدیریت شهری، تمام فیش‌های کاغذی در زمینه پرداخت عوارض نوسازی و صنفی حذف گردیده و از این پیش خدمات این حوزه به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه روش سنتی صدور قبوض کاغذی علاوه بر هزینه‌های اجرایی و مصرفی، چالش‌های زیست‌محیطی را به همراه دارد، گفت: هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی و خطاهای ناشی از آن نیز مسئله دیگری است که در این روش با آن مواجهیم.

به گفته وی، در بدو امر تبدیل قبض کاغذی به قبض الکترونیک، علاوه بر حداقلی شدن هزینه نیروی انسانی در شهرداری‌ها، مراجعه غیرضروری حضوری شهروندان حذف شده و در زمان و منابع مصرفی صرفه‌جویی قابل توجهی صورت می‌گیرد.

شهردار کاشان، افزایش کارآیی و سرعت عملکرد در ارزیابی داده‌ها و اطلاعات را مزیت مهم دیگر تبدیل قبوض کاغذی به سازوکار الکترونیک دانست و افزود: در این روش، اطلاعات قبض‌ها بسیار سریعتر دراختیار کارشناسان قرار گرفته و به تبع آن پروسه تعیین و وصول مطالبات نیز با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

بخشنده امنیه، با اشاره به «شفافیت‌محوری» و «عدالت‌مداری» به عنوان دو رویکرد این دوره مدیریت شهری عنوان کرد: توسعه سازوکارهای الکترونیکی، علاوه بر تقویت شفافیت در مجموعه شهرداری، از بروز تبعیض و فساد مبتنی بر ارتباطات غیرقانونی در حوزه عوارض شهری جلوگیری می‌کند.

وی، همچنین تحقق «شهر هوشمند» به عنوان یکی از اهداف کلان خویش را یادآور شد و گفت: گرچه برای تحقق عینی این مطالبه، نیازمند ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها هستیم اما اصلاح روندها با محوریت تبدیل شیوه‌های سنتی به روش‌های الکترونیک می‌تواند مسیر محقق شدن این هدف را هموارتر سازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha