مرجع اعلام موج‌های کرونا وزارت بهداشت است

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: مرجع رسمی اعلام موج‌های کرونا وزارت بهداشت است و نظرات کارشناسی در این خصوص نباید به گونه‌ای باشد که مردم را نگران کند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر عباس شیراوژن گفت: شاهد افزایش مختصری در تعداد بیماران کرونا هستیم که الزاماً پیش بینی کننده موج جدید بیماری نیست. 
وی افزود: مرجع رسمی اعلام موج جدید بیماری، ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت است. اظهار نظرهای کارشناسی مردم را نگران نکند. 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: آموزش در همه مدارس و دانشگاه‌ها بدون هیچ استثنایی باید حضوری باشد. مردم و خانواده ها به حضوری شدن آموزش مدارس و دانشگاه‌ها نگرش و استقبال نسبتاً مثبتی داشته‌اند. 
دکتر شیراوژن بیان داشت: ایران در مطالعات و تحقیقات با موضوع کرونا  رتبه دوازدهم دنیا را کسب کرده و کشورمان در مدیریت موج اخیر بیماری در مقایسه با کشورهای پیشرفته دنیا از نظر تعداد کمتر فوتی ها و دوره زمانی کوتاه‌تر، موفق عمل کرده است. 
وی امکان صادرات واکسن مازاد بر نیاز فعلی و واکسن‌های تولید کنندگان داخلی را مورد اشاره قرار داد و گفت: آمادگی اعزام نیروهای درمانی و ارسال واکسن به کشور چین در صورت اعلام نیاز آنها را داریم. 
برگزاری نماز عید فطر امکان‌پذیر است
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امکان برگزاری مراسم شب‌های قدر، راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر در اماکن باز و غیر مسقف با رعایت فاصله گذاری و شیوه نامه های بهداشتی وجود دارد. 
شیراوژن اضافه کرد: برگزاری این مراسم در اماکن مسقف، در شهر های قرمز ۳۰ با درصد ظرفیت، شهرهای نارنجی با ۵۰ درصد و شهرهای زرد با ۷۰ درصد ظرفیت و شهرهای آبی بدون محدودیت ظرفیت و رعایت فاصله گذاری و شیوه نامه های بهداشتی، بلامانع است.
وی در پایان از مردم خواست نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن اقدام کنند و گفت: در آینده نزدیک کلیه خدمات  مشروط به استعلام از سامانه ایران من، مانند تهیه بلیط و تردد بین شهری منوط به تزریق سه نوبت واکسن خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha