270نفر از پرسنل اورژانس فارس به کرونا مبتلا شدند

رئیس اورژانس فارس ضمن اعلام این خبر، گفت: از ابتدای شیوع سوی اومیکرون تاکنون ۲۷۰ نفر از پرسنل اورژانس فارس به این بیماری مبتلا شدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر محمدجواد مرادیان» با بیان اینکه مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ استان فارس تاکنون به ۱۹۳ هزار و ۶۳۶ نفر مشاوره تلفنی با علائم تنفسی مشکوک به کرونا و یا علایم آنفلوآنزا داده است، اظهار داشت: تیم‌های عملیات ویژه اورژانس تاکنون به ۳۰ هزار و ۱۳۴ مأموریت در خصوص ویروس کرونا اعزام‌ شده‌اند.


وی با بیان اینکه ۱۵۵ پایگاه‌ اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سطح استان جهت خدمت رسانی به مددجویان به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند، افزود: با وجود ابتلا پرسنل به کرونا با ایثارگری و از خود گذشتگی دیگر همکاران، کمترین پایگاه به دلیل ابتلا پرسنل از چرخه عملیاتی خارج شد و همواره پرسنل خدوم اورژانس در سخت ترین شرایط در کنار مردم حضور داشته‌اند.


مرادیان با تاکید بر اینکه اورژانس در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارد، درباره تعداد افرادی که در اورژانس فارس به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: متاسفانه ۲۷۰ نفر از نیروهای اورژانس به کرونا مبتلا شده‌اند که به لطف خدا ۲۶۸ نفر با سپری نمودن دوره بیماری خود در محل کار خود حاضر شدند و تنها ۲ نفر از پرسنل در قرنطینه به سر می برند.


مرادیان ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور توصیه می‌شود از دست دادن با یکدیگر خودداری کنیم، هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان خود را بگیریم، در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنیم و دستان خود را مرتب با آب و صابون بشوییم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha