سیاست دانشگاه آزاد تبدیل فضای دانشگاهی به مدرسه است

سرپرست معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با اشاره به اینکه نسبت دانش آموزان کاردانش و هنرستان به رشته ریاضی فیزیک که زمانی اولویت نخست دانش آموزان بوده، بیش از ١٣ برابر است، گفت:سیاست دانشگاه آزاد تبدیل فضای دانشگاهی به مدرسه است تا شرایط بهره مندی از امکانات و تجهیزات برای دانش آموزان فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ احمد اکبری در آیین بزرگداشت سی و دومین سال تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر و تجلیل از ٣٧ بازنشسته این واحد دانشگاهی، افزود: در اولین هنرستانی که در خراسان رضوی را لرزاند راه اندازی شد، استقبال آنچنان بود که در همان سال ابتدایی ظرفیت تکمیل شد و این نشان داد که در دانشگاه آزاد شرایط برای این مهم وجود دارد.

وی ورود به صنعت، بهره مندی از پتانسیل آزمایشگاه ها و راه اندازی مدارس را سه فرصت مهم برای بهبود شرایط دانشگاه آزاد عنوان کرد وگفت: با توجه به نیاز مبرم جامعه به وجود مدارس، در منطقه ای که تصور آن سخت است مدرسه ای با ۴٧٠ دانش آموز داریم که تنها مطالبات مردم آن بیش، از ۵٠٠ میلیون تومان است و این در حالی است که تمام واحدهای دانشگاهی به سختی به حیاتشان ادامه می دهند. 


وی با اشاره به اینکه نسبت دانش آموزان کاردانش و هنرستان موسیقی به رشته ریاضی فیزیک که زمانی اولویت نخست دانش آموزان بوده، بیش از ١٣ برابر است، گفت: سال گذشته دانش آموزان متقاضی در رشته ریاضی فیزیک ٢٧٨ نفر بوده، که این در حالی است تعداد دانش آموزان هنرستان و کاردانش ٣ هزار و ٢٠٠ نفر بوده است. 


سرپرست معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با اشاره به ضرورت توجه جدی به مدارس یادآور شد: چنانچه دانشگاه آزاد موضوع مدارس را جدی بگیرد علاوه بر اینکه راهگشای مسائل مالی و مادی خواهد بود می‌تواند به شرایط تعلیم و تربیت جامعه نیز کمک کند. 


وی با اذعان به اینکه به دلیل فضای متراکم دانش آموزی در برخی مناطق تقریبا نگهداری دانش آموزان انجام می شود و تعلیم و تربیت اتفاق نمی افتد، بیان کرد: تنها سازمانی که با داشتن پتانسیل های بالا می تواند آموزش و پرورش گرفتار را نجات دهد، دانشگاه آزاد اسلامی است.


 اکبری با اشاره به اینکه در حال حاضر از جمعیت ١۵ میلیون دانش آموزی کشور ١٠٣ هزار نفر در مدارس زیرمجموعه دانشگاه آزاد تحصیل می کنند، تصریح کرد: سیاست دانشگاه آزاد بر این است که با توجه به پتانسیلی که دارد طی ٣ سال آینده جمعیت دانش آموزی اش را به ٢برابر افزایش دهد. 


وی اذعان کرد: هر واحد دانشگاهی با امکاناتی که دارد اما به دلیل کمبود دانشجو نتواند به درستی از آن استفاده کند، تبدیل به مدرسه می شود.

در این مراسم  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر با تبریک سی و دومین سالروز تأسیس این واحد دانشگاهی به کارکنان، اساتید و دانشجویان گفت: واحد کاشمر ۲۵ فروردین ۱۳۶۹  برای تربیت نسل جوان، کارآمد و متخصص در شهر کاشمر پای به عرصه حضور گذاشت و فعالیت خود را با یک رشته‌ آموزش و پرورش ابتدایی و جذب ۴۴ دانشجو در ساختمانی استیجاری آغاز کرد.


سیدمحمد جواد موسوی با اشاره‌ به اینکه فضای استیجاری ۴۰۰ متر مربعی به بیش از ۵۰ هزار متر مربع فضای آموزشی ملکی تبدیل‌ شده و ۱۶ هزار دانش‌آموخته از نقاط مختلف کشور فارغ التحصیل شدند، افزود:  دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر  با ۴۲ عضو هیئت علمی تمام‌وقت، ۱۱۰ عضو حق‌التدریس، بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ دانشجو در بیش از ۵۰ رشته گرایش فعال از مقطع کاردانی تا دکتری، کتابخانه‌ تجهیز به ۵۵ هزار جلد کتاب تخصصی و مجموعه بزرگ آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجهز، تبدیل به یک مرکز علمی بزرگ و معتبر در منطقه ترشیز کهن شده است.


وی با اشاره به تعامل با مسئولان، نهادها و سازمان‌های مختلف در شهرستان طی این سالها بیان کرد: با توجه به وجود مرکز رشد، مزرعه تحقیقاتی و انجمن‌های علمی در رشته‌های مختلف آماده همکاری  با مدیران ادارات و مراکز تحقیقاتی و صنعتی و کشاورزی هستیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر راه‌اندازی آزمایشگاه کشت بافت برای تولید نهال مرغوب و عاری از ویروس ( با ظرفیت اولیه ۳۰ هزار نهال)، ایجاد نهالستان انگور در فارم تحقیقاتی و فضای گلخانه ای دانشگاه( تولید ۵۰ هزار قلمه ریشه ای)، تولید نهال‌های گلدانی در گلخانه سایت دانشگاه (حدود ۶ هزار قلمه در سال ۱۴۰۰ )، تولید ۱۶ تن انگور و ۴ تن مویز و کشمش در دو سال اخیر، تولید ۸۵ تن تخم مرغ در سال‌های ۹۷ و ۹۸ و۹۹ در فارم دانشگاه، ایجاد کارگاه و سرای شیرینی با مشارکت بخش خصوصی و تولید شیرینی ارگانیک و رژیمی با همکاری مرکز رشد، تولید ۵/۱ تن ماهی گرمابی ( کپور) با استفاده از استخر ذخیره فضای سبز سایت دانشگاه را از مهم ترین اقدامات انجام شده در حوزه طرح‌های اقتصادی و دانش‌بنیان عنوان کرد.

وی یادآور شد: افزایش سه هسته فناور در مرکز رشد در زمینه تولید سموم نباتی برای دفع و مبارزه با آفات انگور، تهیه علوفه دام از سرشاخه‌های انگور و تولید حبه قند از انگور، تبدیل مدرسه عالی هوانوردی به دانشکده هوانوردی با افزایش رشته‌ها و راه‌اندازی رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد، راه‌اندازی مرکزتحقیقاتی دام و طیور و سرای انگور، تولید نهال‌های مرغوب ارقام انگور اروپایی و ترکمن به روش ریزازدیادی، تولید تخم مرغ و تخم مرغ غنی شده با استفاده از ظرفیت‌های سالن‌های مرغ تخمگذار ( با ظرفیت ۱۱ هزار قطعه مرغ)، توسعه رشته‌ها در حوزه علوم پزشکی کارشناسی ارشد روان‌شناسی سلامت و کارشناسی رشته‌های اتاق عمل و فوریت‌های پزشکی، توسعه رشته‌ها در حوزه مهارتی در رشته‌های هوانوردی، معدن، گردشگردی، فناوری تولیدات باغی، تولید و فرآوری انگور،  راه‌اندازی دانشکده‌های موضوعی در حوزه پارلمان و آسیب‌های اجتماعی، ارتقای کیفیت‌های آموزشی، برندسازی و افزایش ظرفیت در حوزه مدارس سما، راه‌اندازی هنرستان هوانوردی دخترانه و پسرانه و نیز افزایش درآمدهای غیرشهریه و خروج از زیان در پایان سال مالی از مهم ترین برنامه‌های سال جاری این واحد دانشگاهی است.


در این مراسم از خدمات ۳۷ بازنشسته و تلاش آنان که باعث پیشرفت، رشد و شکوفایی این واحد دانشگاهی  شده بود با اهدای لوح و تندیس تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha