برای رسیدن به اهداف عالیه، باید راه و روش شهدا را دنبال کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در آئین تجلیل از خانواده های شهدای مدافع سلامت استان فارس بر پیروی از راه و روش شهدا در عرصه های مختلف زندگی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از فارس، دکتر «سید وحید حسینی» در این آئین با تبریک میلاد خجسته کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی(ع)، از خانواده های شهدای مدافع سلامت استان به پاس شکیبایی در برابر تقدیر الهی تجلیل کرد و شهدا را شمع محفل بشریت خواند که برای رسیدن به اهداف عالیه، باید راه و روش آنان را دنبال کنیم.
وی با اشاره به سابقه آشنایی با چند تن از شهدای مدافع سلامت استان، ویژگی بارز شخصیتی آنان را اخلاص و بزرگ منشی خواند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با بیان اینکه تا کنون ۱۱ نفر در استان فارس به عنوان شهید مدافع سلامت معرفی شده اند، اظهار کرد: مدارک  دیگر مدافعان سلامت استان نیز که در عرصه مبارزه با کرونا جان خود را از دست داده اند، برای بررسی به وزارت بهداشت ارسال شده است.
دکتر حسینی با تاکید بر تلاش برای تداوم راه و منش شهدا، ابراز امیدواری کرد خداوند به برکت شهدا ما را یاری دهد تا در مسیر درست قرار گرفته و انجام وظیفه کنیم و شهدا نیز ما را شفاعت و همراهی کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تقدیر از بسیج جامعه پزشکی برای برگزاری این آئین، گفت: بسیج یعنی در کنار هم بودن و بسیجیان جامعه پزشکی استان با گمنامی و برگزاری برنامه هایی نظیر اردوهای جهادی، برای تحقق رسالت های خود تلاش می کنند که جای تقدیر دارد.
وی همچنین از پیگیری برای اختصاص یادمان شهدای گمنام در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.
شهدای مدافع سلامت در یک کارزار دیگر مانند جبهه های دفاع مقدس، آبروداری کردند
رئیس مرکز حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس فارس نیز در این آئین با بیان اینکه شهدای مدافع سلامت در یک کارزار دیگر مانند جبهه های دفاع مقدس آبروداری کردند، گفت: در عرصه های دیگر خدمت نیز با وجود تحریم ها و فشارهای بین المللی، محققان کشور ما موفق به تولید واکسن شدند و اکنون واکسن های تولید شده با نام ایران، به دیگر کشورها صادر می شود.
سردار «سعید کوشکی جهرمی» با بیان اینکه در طول ۴۳ سال حیات انقلاب اسلامی، عده ای از تمام دارایی خود گذشتند و از این نظام مقدس و مردم محافظت کردند، شهدای مدافع سلامت را نیز در زمره آنان خواند که همچون شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، این رسالت را محقق ساختند.
وی مدافعان سلامت را رزمندگان جبهه سلامت خواند که از جان و سلامت مردم پاسداری می کنند.
رئیس مرکز حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس فارس در بخش دیگری از صحبت های خود به ویژگی های اخلاقی شهدا اشاره کرد و افزود: نخستین خصلت شهدا، ایمان آنان به خداوند است و ما نیز باید برای تقویت ایمان خود تلاش کنیم، چرا که ریشه معضلات جامعه، ضعف اعتقادات است.
 

سردار کوشکی توکل به خداوند را دومین خصلت شهدا عنوان کرد و ادامه داد: خصلت دیگر این است که شهدا از مرحله محبت به اهل بیت(ع) عبور کرده و در دایره اطاعت قرار گرفته و سپس وارد حوزه ایثار شده اند.
فارس، متبرک به حضور ۱۵ هزار شهید ولایتمدار

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس نیز دیگر سخنران این آئین بود که ضمن گرامیداشت میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع)، از خانواده های شهدای مدافع سلامت فارس تجلیل کرد.
سرهنگ «حسین صمصام» با اشاره به اینکه استان فارس به حضور ۱۵ هزار شهید ولایتمدار متبرک است، شهادت در عرصه سلامت را نیز گویای وجود فرهنگ ایثار و شهادت در کادر درمان استان عنوان کرد.
وی ابراز امیدواری کرد بتوانیم زیر پرچم ولایت، چالش های کشور را پشت سر گذاشته و شاهد آبادانی ایران باشیم.
در این آئین که  به مناسبت میلاد خجسته حضرت امام حسن مجتبی(ع) و با حضور رئیس و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مجتمع ولایت برگزار شد، خانواده های شهدای مدافع سلامت فارس تجلیل شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha