مشارکت بیش از ۱۶ هزار نفر زنجانی در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان بیش از  ۱۶ هزار نفر در یازدهمین جشنواره مسابقه کتابخوانی رضوی مشارکت کردند افزود : از این تعداد  ۴۰۳ نفر از شرکت کنندگان به عنوان برگزیده استانی و ۲ نفر  نیز به عنوان برگزیده ملی انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ،ایرج صادقی ظهر روز دوشنبه در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با بیان اینکه ۶ دوره از مسابقات کتابخوانی رضوی در سراسر کشور  و استان با موفقیت به پایان رسیده است اظهار کرد: مسابقه کتابخوانی رضوی عنایت ویژه حضرت امام رضا (ع ) است که شامل نهاد کتابخانه‌های کشور شده است و باید از این فرصت ویژه بهره لازم را  در ترویج سیره نبوی  ائمه و معصومین ببریم.

وی با اشاره به اینکه چند موضوع از اهداف مهم جشنواره ترویج سیره نبوی و ائمه معصومین بود بیان کرد : ما به دنبال معرفی سیره معصومین در بین مردم هستیم که اشاعه و ترویج فرهنگ ائمه معصومین به ویژه فرهنگ رضوی است .

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه گسترش فرهنگ کتابخوانی جز برنامه های این نهاد  است افزود:  با برگزاری چنین برنامه هایی می‌توانیم فرهنگ کتابخوانی و توسعه مطالعه و افزایش سرانه مطالعه را در سراسر کشور و استان اضافه کنیم .

صادقی اظهار داشت: خوشبختانه در سال گذشته آغاز و پایان سال مصادف با ولادت حضرت ولیعصر(عج) بود در این راستا بحث کتابخوانی مهدویت نیز به موضوع کتابخوانی رضوی اضافه شد.

وی با اشاره با اینکه ۶ عنوان کتاب در راستای توسعه ترویج فرهنگ رضوی و اشاعه فرهنگ سیره معصومین در این جشنواره مدنظر بود افزود : در رده های سنی کودک ،نوجوان و جوانان  در موضوعات  نقاشی ،قصه گویی، شعر ، داستان  مروجان فرهنگی ،استفاده از تولید آثار فرهنگی و هنری و آثار کتب جدید  ناشران در خصوص سیره ائمه  جز برنامه های این جشنواره بود.

این مسئول با بیان اینکه در استان زنجان بیش از  ۱۶ هزار نفر در یازدهمین جشنواره مسابقه کتابخوانی رضوی مشارکت کردند افزود : از این تعداد  ۴۰۳ نفر از شرکت کنندگان به عنوان برگزیده استانی انتخاب شدند و ۲ نفر از استان زنجان نیز  به عنوان برگزیده ملی در بخش شعرسرایی جوان و بزرگسال و چهار گزینه‌ای جوان و بزرگسال انتخاب شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha