همکاری های ایران و سوریه در حوزه سلامت گسترش می یابد

در دیدار مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سفیر جمهوری عربی سوریه در ایران گسترش همکاری های دو کشور در حوزه سلامت مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش  گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، در این دیدار دکتر  نیکنام اظهار داشت: وزیر بهداشت ایران پیشنهادهای مختلفی برای سفر به کشورهای مختلف پس از تصدی مسئولیت در وزارت بهداشت داشتند، اما  علاقمندند اولین سفرشان به کشور دوست و برادر سوریه باشد.
دکتر عین اللهی سوریه را کشور دوم خود و موفقیت سوریه را موفقیت ایران و موفقیت ایران را موفقیت سوریه می داند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران جهت برگزاری دوره های آموزشی در زمینه استارت آپ ها، توانمند سازی جوانان سوری در حوزه توسعه کسب و کار در قالب موسسات دانش بنیان، طراحی و ایجاد مراکز نوآوری و پارک های علم و فن آوری در راستای توسعه فناوری های نوین، اشتغالزایی و درآمد زایی جوانان سوری، برگزاری رویدادهای علمی و فناوری و تولیدات مشترک، آمادگی دارد. 
مدیر کل همکاریهای بین الملل ضمن برشمردن مشکلات موجود بر سر راه شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی برای صادرات دارو و تجهیزات پزشکی، خواستار اجرای بند هشت فرمان ریاست جمهوری سوریه در خصوص ثبت متقابل دارو و تجهیزات پزشکی شد و گفت: برگزاری جلسه مجازی در حوزه بین اللمل بین مسئولین دارویی وزارت بهداشت و شرکت های صادر کننده داروی ایران به سوریه با حضور سفیر سوریه می تواند به حل مشکلات کمک کند.
مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد سفر آتی وزیر بهداشت ایران به سوریه دستاوردهای عملی و ملموسی داشته و نتایج آن را در زندگی مردم دو کشور شاهد باشیم. 
سفیر سوریه در ایران نیز ضمن تسلیم دعوت نامه دکترحسن الغباش، وزیر بهداشت جمهوری عربی سوریه از دکتر عین اللهی جهت دیدار رسمی از آن کشور، اظهار داشت: سفر دکتر عین اللهی به سوریه ارزش افزوده برای دو کشور دوست و برادر در پی خواهد داشت. 
دکتر شفیق دیوب افزود: امیدوارم این سفر موجب فصل نوینی در روابط دو کشور خصوصا در حوزه سلامت باشد و مشکلات موجود بر سر گسترش همکاری در حوزه سلامت را از میان بردارد. 
وی ضمن استقبال از پیشنهاد دکتر نیکنام و برگزاری جلسه مجازی، گفت: سوریه در مبارزه با تروریسم دچار آسیب های فراوان در حوزه سلامت، درمان و دانشگاهی شده و نیازمند همکاری با جمهوری اسلامی ایران است.
سفیر سوریه در ایران تاکید کرد: هماهنگی های لازم را با بخش های مرتبط در کشور سوریه بعمل خواهد آورد تا زمینه همکاری ها و انتقال تجارب بین دو کشور خصوصا در زمینه شرکت های دانش بنیان و پارکهای فن آوری محقق شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha