بهبود زخم‌های دیابتی با محصولی گیاهی میسر شد

کمک به بیماران و توسعه نظان درمانی کشور از جمله اهدافی است که زیست بوم فناوری و نوآوری دنبال می کند.

عرصه ای استراتژیک که در دنیا به عنوان صنعتی مهم و حیاتی از آن یاد می شود و کشورها در تلاش برای توسعه فناورانه آن و قطع وابستگی های خود به بازار جهانی این محصولات هستند. داروهایی که التیام بخش درد مردم هستند و سطح سلامت جامعه را ارتقا می دهند. این محصولات در دو حوزه شیمیایی و گیاهی تولید می شوند.

یعنی داروهایی با ماده اولیه شیمیایی که این روزها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و داروهای گیاهی که قدمتی به بلندای تاریخ دارند و متاسفانه چند سالی است به دلیل برخی بی توجهی ها در حلقه فراموشی قرار گرفته اند. البته این صنعت کهن و کم عارضه ایرانی چند سالی است که به مدد زیست بوم فناوری و نوآوری در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته و با حمایت از بازیگران این حوزه مانند شرکت های دانش بنیان و خلاق، گرمی بازار خود را بازیافته است.

به طور مثال با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط شرکتی دانش بنیان کرم الیو و هانی بدون ترکیبات شیمیایی و با اثری مثبت در روند بهبود زخم های دیابتی تولید شده است. محصولی پرکاربرد که این روزها با شیوع بالای بیماری دیابت، بسیار حیاتی و نجات بخش است.

زخم های دیابتی از عوارض رایج دیابت هستند که در این زخم ها روند درمان به طور طبیعی صورت نمی گیرد و معمولا گانگرن ایجاد شده و بافت نکروز شده روز به روز بیشتر ملتهب و بر میزان عفونت آن افزوده می شود. بسیاری از داروهای شیمیایی مورد استفاده برای درمان زخم های دیابتی به دلیل هزینه بالا مقرون به صرفه نیستند که این امر در خصوص کرم الیو صدق نمی کند.

این محصولات علاوه بر کمک به ترمیم زخم های دیابتی از قطع عضو نکروز شده جلوگیری می کند. این کرم دارای خاصیت ضد میکروبی، ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، فعال کننده سیستم ایمنی و ترمیم کنندگی قوی است.

عسل موجود در کرم الیو و هانی نیکا در تماس با رطوبت بدن با آزاد سازی نوعی آنزیم بدون ایجاد آسیب بافتی موجب از بین بردن باکتری ها و دیگر عوامل عفونی کننده زخم می‌ شود و در ادامه با جذب مایعات و رساندن مواد مغذی به سلول های منطقه آسیب دیده موجب تسریع رشد سلولی شده و با کمک روغن زیتون موجود در محصول از خشکی موضع ممانعت می کند.

 همچنین عسل و روغن زیتون با خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی خود از شدت ورم کاسته و رادیکال های آزاد را خنثی می کنند. خاصیت اسموتیک عسل باعث بوجود آمدن یک لایه محافظ بین بافت ها و بانداژ شده که از ایجاد درد و آسیب مجدد سلول های جدید جلوگیری می کند.

از سوی دیگر کرم الیو در درمان زخم بستر نیز موثر است. اکثر این زخم ها میل به مزمن شدن دارند و با توجه به اهمیت موضوع و نیز وقت و هزینه زیادی که برای این مسئله در نظر گرفته می شود استفاده از یک پانسمان مناسب بسیار حائز اهمیت است. کرم الیو و هانی نیکا یک پانسمان مناسب برای بهبود زخم های بستر است. این کرم علاوه بر فراهم نمودن یک محیط مرطوب و رساندن مواد مغذی به سلول ها، فرایند ترمیم زخم و رشد سلولی را تسریع کرده، ترشحات زخم را جذب می کند و درد بیمار را تسکین می دهد.

کرم الیو و هانی نیکا حاوی انواع ویتامین های E-C-B6-B2-A، ترکیبات آنتی اکسیدانی، آنتی بیوتیک های طبیعی و مقادیر زیادی اسید چرب غیر اشباع است. این کرم به علت دارا بودن مرطوب کننده های طبیعی با ایجاد یک لایه محافظ بین بافت و بانداژ علاوه بر جلوگیری از خشکی موضع و آسان کردن تبادل هوا در ناحیه زخم از ایجاد درد و آسیب مجدد به سلول های جدید در هنگام جابجایی جلوگیری می  کند.

منبع:مرکز ارتباطات و اطلاع‌ رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha