مراسم احیای شب های قدر در ۱۰ بقعه شاخص استان زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در 10 بقعه متبرکه استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)از زنجان ،حجت‌الاسلام مختار کرمی ضمن تسلیت فرا رسیدن شب‌های قدر با اعلام این خبر اظهار کرد : امسال نیز مطابق سنوات گذشته برگزاری مراسم شب‌های قدر همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، استفاده از مهر و جانماز شخصی و رعایت فاصله اجتماعی مورد توجه است.


وی با بیان اینکه اکثر بقاع متبرکه دارای صحن و محیط های روباز هستند و آمادگی برگزاری مراسم شب های احیا را دارند، بیان کرد : درب ها و صحن های امامزادگان به روی عموم مردم گشوده بوده و امکان حضور زائران با رعایت موازین بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و به همراه داشتن ماسک در راستای بهره مندی از فضای معنوی آستان مقدس امامزادگان به ویژه در لیالی قدر فراهم است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطرنشان کرد: طبق آنچه ابلاغ شده مراسم شب‌های قدر در اماکن مسقف در شهرهای قرمز با ظرفیت 30 درصد، شهرهای نارنجی با 50 درصد و شهرهای زرد با ظرفیت 70 درصد و در شهرهای آبی بدون ظرفیت برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام کرمی عنوان کرد : در راستای حفظ سلامتی مردم در شب‌های قدر نظافت و ضدعفونی ضریح، قفسه‌های قرآن، شبستان و صحن به‌ طور مداوم توسط خدام صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به صورت ویژه طرح ضیافت الهی در 10 بقعه شاخص استان اجرا خواهد شد، اضافه کرد: اقامه نمازهای جماعت و سخنرانی مذهبی و بیان احکام، اجرای مراسم جزءخوانی و محافل انس با قران کریم، راه‌اندازی خیمه‌های معرفت و مشاوره مذهبی از جمله این برنامه‌هاست.

این مسئول همچنین از برگزاری 3 جلسه تفسیر قرآن کریم  خبر داد و گفت: این جلسات با حضور 3 تن از اساتید تفسیر قرآن کریم از ستاد عالی کشور در حسینیه اعظم زنجان و بقعه قیدار نبی (ع) برگزار و یک جلسه نیز با حضور نماینده ولی فقیه در استان زنجان در امامزاده سید ابراهیم (ع) در حال برگزاری است.

کرمی از دیگر برنامه‌های ماه رمضان را برگزاری 7 جلسه جمع خوانی  قرآن کریم عنوان کرد و  افزود:
 امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان، حسینیه اعظم زنجان، زینبیه اعظم زنجان، امامزاده سید اسماعیل (ع) شناط، بقعه قیدار نبی (ع)، امامزاده سید ابراهیم (ع) سجاس، امامزادگان هاشم و عوف (ع) آببر طارم، امامزاده حاج سیران زنجان، امامزاده زیدالکبیر (ع) ابهر، امامزاده یعقوب (ع) صائین قلعه میزبان جلسات جزءخوانی قرآن کریم و همچنین شب‌های قدر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha