نمایشگاه قرآن یک نمایشگاه خانواده‌محور است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از بخش ها و غرفه های این نمایشگاه بازدید کرد و آن را یک نمایشگاه خانواده محور دانست.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم،محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی قرآن، گفت: ماهیت انقلاب اسلامی و دولت دینی مبتنی بر آموزه‌های قرآن است. این کتاب قرآن است که نظام اجتماعی را مبتنی بر آن می‌سازیم.
وی ادامه داد: امسال که بیست و نهمین سال برپایی نمایشگاه بین‌المللی است و دو سال به واسطه شیوع ویروس کرونا در برگزاری نمایشگاه وقفه ایجاد شده، تلاش کردیم با بهره‌گیری از همه تجارب گذشته نمایشگاه متفاوتی را داشته باشیم. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال در فضایی به مساحت بیش از 40 هزار مترمربع بخش‌های بسیار خوبی تدارک دیده شده و مهمتر از همه اینکه بازدیدها در این نمایشگاه،  خانوادگی است و همه با خانواده حضور پیدا می‌کنند. 
وی با اشاره به غرفه جلسات خانگی قرآن افزود: همین غرفه احیاکننده جلسات خانگی و روضه‌های خانگی قرآنی است که جزو سنت اصیل و قدیمی خانواده‌هایی است که پایبند به مبانی قرآنی هستند. 
اسماعیلی ضمن ابراز خرسندی از اینکه بعد از دو سال وقفه، برپایی این نمایشگاه یک روح قرآنی در شهر دمیده است، بیان کرد: به‌هرحال ویژگی جشنواره‌ها، گسترش فرهنگ است و نمایشگاهی که موضوعش قرآن است به این امر کمک می‌کند. ما به‌عنوان برگزارکنندگان این نمایشگاه تصور نمی‌کردیم که نمایشگاه با استقبال عمومی مواجه شود و این استقبال تکلیف ما را سنگین می‌کند. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان نقش قرآنی‌سازی خانواده در نمایشگاه گفت: نمایشگاه قرآن یک نمایشگاه خانواده‌محور است و این یک حُسن بزرگ نمایشگاه به حساب می‌آید که در تقسیمات و بخش‌های نمایشگاه هم دیده می‌شود. 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha