کارگاه طراحی پوستر و لوگو تا ۱۵ اردیبهشت برپاست

دبیر نمایشگاه بین‌المللی پوسترهای اجتماعی ، از برپایی کارگاه‌های طراحی پوستر و لوگو در خلال این رویداد فرهنگی هنری خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت،آرش سلطان علی در خصوص هفته جهانی گرافیک اظهار کرد: حدوداً 27 سال گذشته از سوی طراحان بین‌المللی گرافیک روز جهانی گرافیک نام‌گذاری شده است.

وی به اهمیت این رشته در کشورهای مختلف اشاره کرد و افزود: نمایشگاه و ورکشاپ‌ها برنامه‌های متعددی برپا می‌کنند و مؤسسه ایده نیز طی 15 سال فعالیت نمایشی خود، همه‌ساله برنامه‌های متعددی در این زمینه داشته است.

سلطان علی از توقف برنامه‌های فیزیکی در پی پاندمی کرونا خبر داد و گفت: با پشت سر گذاشتن قرنطینه‌ها، برنامه‌های جذاب و وسیعی در پیش داریم.

وی تاکید کرد که مؤسسه ایده صرفاً یک گالری نیست و بخش‌هایی نظیر مدرسه، آموزش، تبلیغات، انتشارات، کانون تبلیغات و... را در بر دارد.

سلطان علی درعین‌حال به برنامه‌های متعدد در هفته گرافیک اشاره کرد و گفت: نمایشگاهی از آثار منتخب طراحان گرافیک صاحب‌نام دنیا گردآوری شده است که صرفاً آثار بین‌المللی را نمایش می‌دهد و تا 15 اردیبهشت ادامه دارد.

در امتداد این نمایشگاه، مجموعه نشست‌های گفتگو محور ترتیب داده شده است و روز جهانی گرافیک از دو سال پیش، به‌روز جهانی دیزاین تغییر نام پیدا کرد که تمامی حوزه‌ها علاوه بر گرافیک را در بر می‌گیرد.

وی گرافیک را یکی از شاخه‌های طراحی (دیزاین) خواند و تصریح کرد: امسال علاوه بر برنامه‌های روز جهانی گرافیک، در سایر حوزه‌های دیزاین نیز داریم.

از جمله طراحی بازی‌های یارانه‌ای، طراحی وب، طراحی مد و لباس، جواهرات، طراحی محصول و موشن و... که از اساتید مختلفی نیز در این زمینه دعوت می‌کنیم که در هفتم و هشتم اردیبهشت‌ماه در مؤسسه ایده برگزار می‌گردد.

سلطان علی از برپایی نشست گفتگو محور با استاد ایرج علیخانی در پانزدهم اردیبهشت‌ماه خبر داد که دررابطه‌با حرفه گرافیک برپا می‌شود.

آثار نمایشگاه نیز روی پیج ایده منتشر خواهد شد و برنامه‌ها به‌صورت زنده پخش می‌شود.

وی از برپایی کارگاه آموزشی طرحی پوستر، لوگو و کاربری نرم‌افزارهای گرافیک برای اقلام چاپی نیز خبر داد و افزود: در این زمینه باید به میزان وسع خود انتظار داشته باشیم؛ حال آن که در حوزه گرافیک شاهد رشد خوبی بودیم.

گفتنی است این نمایشگاه همه‌روزه از ساعت 16 تا 21 قابل بازدید است.

منبع:رادیو گفتگو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha