نگاهی به بهینه سازی مصارف بودجه عمومی کشور و توسعه متوازن در رادیو فرهنگ

برنامه « در مسیر توسعه» امروز دوشنبه ۵اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با موضوع بهینه سازی مصارف بودجه عمومی کشور و توسعه متوازن از رادیو فرهنگ پخش می‌شود .

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت،در این برنامه دکتر محمد خدابخشی؛ نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی( نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و رئیس فراکسیون توسعه متوازن کشور) و دکتر میثم لطیفی؛ معاون رئیس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با حضور در استودیو و دکتر علیرضا صالح؛ معاون سازمان برنامه و بودجه کشور و دکتر محمد علی زلفی گل؛ وزیر علوم و تحقیقات فناوری در ارتباط تلفنی، ارتباط بین بهینه سازی مصارف بودجه عمومی کشور و توسعه متوازن را بررسی می‌کنند.

طبق ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر سی و شش میلیون و سیصد و ده هزار و هفتصد و چهار میلیارد و ششصد و بیست و هشت میلیون ریال می باشد.

لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ از حیث منابع و مصارف ۳۶۳۱ هزار میلیارد تومان بوده که سهم منابع عمومی ۱۳۷۲ هزار میلیارد تومان، درآمد اختصاصی دستگاه‌ها ۱۳۳ هزار میلیارد تومان و بودجه شرکت‌های دولتی ۲۲۳۱ هزار میلیارد تومان پیش بینی شد.
در همه جای دنیا با پیش بینی میزان مصرف انرژی، میزان رشد اقتصادی نیز پیش بینی شده و با برنامه ریزی درست و توجه به طرح های اثرگذار رشد اقتصادی در جامعه تحقق می یابد، یعنی این دو متغیر در تعامل با هم هستند، ولی در سال های اخیر در ایران رشد اقتصادی  وجود نداشت .
در برنامه « در مسیر توسعه» این هفته با
بررسی بهینه سازی مصارف بودجه عمومی کشور و نقش آن در توسعه متوازن استان ها به این موضوع که «بهینه سازی مصارف بودجه عمومی کشور» چه نقشی در توسعه متوازن کشور دارد، اشاره می شود.

همچنین؛ توسعه نامتوازن در سالهای اخیر مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است. صنایع زیادی را به بعضی از استان ها برده اند که موجب افزایش آلایندگی در آن شهرها شده و از سوی دیگر شهرستان های حاشیه همان استان ها بسیار ضعیف هستند. به عبارت دیگر توسعه نامتوازن اتفاق افتاد که پیامدهای زیادی از جمله مهاجرت را در پی داشته است.
برنامه ریزی درست در بودجه و بهینه سازی مصارف بودجه عمومی کشور و تتثیر آن در توسعه متوازن کشور، موضوعی است که در برنامه امروز نمایندگان مجلس به همراه مسئولین دولت به آن می پردازند.

در مسیر توسعه » دوشنبه‌ها بصورت زنده از ساعت ۱۱:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز و ای ام‌ردیف ۵۸۵ مگاهرتز پخش رادیویی دارد و از پایگاه اطلاع رسانی رادیو فرهنگ به نشانیwww.radiofarhang.ir و در شبکه‌های ماهواره ای سپهر و آرا هم پخش تصویری دارد.

منبع:رادیو فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha