اجرای 10 برنامه تعزیه ‌خوانی به مناسبت شب های قدر در «ورامین»

همزمان با آغاز شب‌های گرامی قدر و ایام سوگواری شهادت حضرت علی (ع) از یکم اردیبهشت ماه تا چهارم اردیبهشت 1401 ده برنامه‌ «تعزیه خوانی » به همت انجمن تعزیه و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از تهران ؛ 10برنامه «شب تعزیه » همزمان با آغاز شب‌های گرامی قدر و ایام سوگواری شهادت حضرت علی(ع) به همت انجمن تعزیه و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین برگزار شد .

طاهر طاهری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین در حاشیه این مراسم اظهار داشت: تعزیه یکی از قدیمی ‌ترین گونه‌های نمایش در ایران بوده که ارزش خاصی در فرهنگ و هنر نمایش ما دارد و اجرای این نمایش در مناسبت های مذهبی سبب احیاء هنر تعزیه می شود.

طاهری افزود: امروز باید از ابزارهای نوین برای انتقال مفاهیم و ارزشهای اسلامی استفاده کرد و تعزیه یکی از ابزارهای موثر برای موفقیت در این زمینه است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین عنوان  داشت: حضور مردم و استقبال جوانان و نوجوانان از این مراسم نشان داد که تعزیه جایگاه خوب و مناسبی در بین مردم دارد و اگر از این ابزار به خوبی بهره برده شود، می توان به نتایج خوبی دست پیدا کرد.

گفتنی است: گروه های تعزیه خوانی حضرت علی اکبر (ع) به سرپرستی مراد علی زینعلی، گروه تعزیه خوانی باب الحوائج به سرپرستی محمدرضا حسین آبادی، گروه تعزیه خوانی مکتب القرآن به سرپرستی بهمن سلگی، گروه تعزیه خوانی سید الشهداء (ع) به سرپرستی محمود حیدری و همچنین گروه تعزیه خوانی حربن ریاحی به سرپرستی عبدالرضا آسترکی  از گروهای فعال انجمن تعزیه شهرستان ورامین می باشند که در ایام شبهای قدر و دهه اول و دوم و سوم محرم مجلس تعزیه بر پا می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha