بزرگ‌ترین مشکل اشتغال‌زایی برای بانوان بی‌سرپرست چیست؟

اشتغال‌زایی برای بانوان بی‌سرپرست و تنها از موضوعات ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج؛  نسرین محمدزاده ، نیکوکار و حامی بانوان بی‌سرپرست شب گذشته به برنامه جشن رمضان آمد. وی در این برنامه پس ازصحبت درباره تاثیرات نیکوکاری پدرش بر مسیر زندگی او، از اقدامات جهادی خود صحبت کرد. محمدزاده همچنین با اشاره بر چالش‌های اصلی اشتغال‌زایی برای بانوان، از سختی‌های مدیریت کارهای خیر صحبت کرد.

حامی زنان مددجو گفت: من کودکی خود را در تبریز گذراندم و از آنجایی که پدرم معلم بودم با ایشان به مدرسه می‌رفتم و بسیار به این کارها علاقه داشتم. پدرم همواره به نیازمندان کمک می‌کردند و به همین دلیل او را در شهر به عنوان فردی خیر و نیکوکار می‌شناختند. من از بچگی علاقه پیدا کردم تا همانند او کارهای خیر انجام داده و مسیر ایشان را ادامه دهم.

محمدزاده ادامه داد: من سال ۶۹ فارغ‌التحصیل شدم و در کهریزک معلمی خود را آغاز کردم. زمانی که در حین تدریس چهره خسته و اندوهگین شاگردان را می‌دیدم متوجه شدم که باید ابتدا نیازهای مددجویان را در حد توان برطرف کنم. از همان سال ۶۹ فعالیت نیکوکارانه را آغاز کردم و با کمک پراکنده دیگران نیازهای مددجویان را فراهم می‌کردم. این کار تا سال ۹۰ به همین شکل ادامه پیدا کرد اما در آن سال به دلیل افزایش قیمت‌ها متوجه شدم که نمی‌توانم به تنهایی کارهای خیر صورت دهم. در آنجا تصمیم گرفته شد تا با دوستانم گروه خیریه تشکیل دهیم و با کمک یکدیگر به مددجویان کمک کنیم.

وی افزود: خوشبختانه با گذر زمان و تغییر مسئولان منطقه کهریزک توانستم خیریه خود را گسترش دهم. اکنون ۷۰ درصد مددجویان من دانش‌آموزان مدارس هستند و ۳۰ درصد دیگر شامل خانم‌های تنها می‌شود. در ابتدا بهزیستی درخواست من برای ایجاد خیریه را رد کرد اما با گذر زمان موافقت‌های لازم صورت گرفت و کار خود را از یک خیریه ۸ متری آغاز کردم. پس از فعالیت‌های بسیار، شهرداری باقرشهر فضایی ۱۹۰ متری را در اختیار من قرار دادند و امیدواری بسیاری ایجاد کردند.

او اظهار کرد: هدف من همواره اشتغال‌زایی برای بانوان بوده و توانستم با کمک اداره فنی و حرفه‌ای ری سه کارگاه خیاطی، آرایشگری و قالی‌بافی زدیم. مشکل آن بود که ۵۰ درصد از بانوان سواد نداشتند و نمی‌توانستند امتحانات لازم برای کسب مدرک کارگاه‌ها را بدهند.

نیکوکار افزود: در نتیجه ناچار شدم تا به حوزه‌های دیگر مثل عروسک‌سازی یا شمع‌سازی روی بیاورم. متاسفانه آنقدر میزان کار بالا است و زمان کم می‌آید که نمی‌توان به تمامی کارهای خیر رسید. همچنین به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از عروسک‌های ساخته شده فروش نرفتند. ما سال ۹۹ توانستیم با تولید ماسک ۵۰ خانواده را مشغول کنیم اما متاسفانه اکنون میزان بسیاری از ماسک‌ها فروش نرفته‌اند. تلاش من آن است که بانوان مددجو بتوانند روی پای خود بایستند و هزینه‌های لازم را پرداخت کنند اما زمانی که محصولات تولید شده فروش نمی‌روند کار ما بسیار سخت خواهد شد. ما نیاز داریم تا بستری برای فروش محصولاتمان شکل دهیم و همچنین بازاریابی مناسبی داشته باشیم که این تنها با کمک دیگران امکان‌پذیر خواهد شد.


ویژه برنامه جشن رمضان که هر شب ساعت ۲۱:۴۰ به تهیه کنندگی  کاوه امیری جاوید از شبکه ۵ سیما پخش می شود، شب گذشته با حضور نیکوکار و حامی بانوان بر روی آنتن رفت. در این برنامه پس از پخش آیتم‌ها، نماهنگ و اجرای موسیقی ؛ قدسیه صالحی و بابک افرا با نسرین محمدزاده به گفت و گو نشستند. در ادامه بینندگان جشن رمضان می‌توانند تصاویر، ویدئوها و اطلاعات بیشتر این برنامه را در صفحه اینستاگرامی برنامه به آدرس @JashneRamezanTV5 مشاهده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha