تقویت جایگاه تغذیه بالینی در بیمارستان ها، موجب ارتقای ارایه خدمات درمانی می شود

در نشستی با حضور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رییس دانشکده تغذیه و جمعی از اعضای هیات علمی گروه تغذیه دانشگاه، راهکارهای ارتقای ارایه خدمات درمانی در بیمارستان ها با تکیه بر فرآیندهای تغذیه بالینی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از فارس، معاون درمان دانشگاه  علوم پزشکی شیراز در این نشست با قدردانی از تلاش های اساتید و کارشناسان تغذیه به ویژه در دوران پاندمی کرونا، گفت: تغذیه و رژیم درمانی از عوامل بسیار مهم و موثر در پیشگیری و درمان بیماری ها در راستای ارتقای سلامت افراد جامعه به شمار می رود.
دکتر «مهرداد شریفی» ارایه خدمات مشاوره ای تغذیه‌ در بیمارستان ها و مراکز درمانی را به نوعی حلقه کلیدی در فرآیند درمان دانست و افزود: تغذیه موثر و مناسب نقش بسزایی در بهبود شرایط بیماران بستری در بیمارستان ها و به ویژه در آی سی یو و بخش مراقبت های ویژه دارد.
او با اشاره به کاهش هزینه های درمانی در بیمارستان ها به عنوان یکی دیگر از مزایای تغذیه در مراکز درمانی یادآور شد: ارایه صحیح فرآیندهای تغذیه، منجر به کاهش ماندگاری بیماران و در نتیجه صرفه جویی اقتصادی در بیمارستان ها می شود.
افزایش بیش از پیش حضور متخصصان و اساتید تغذیه در تیم درمانی و ویزیت روزانه بیماران در بیمارستان ها، از دیگر محورهای مورد تاکید معاون درمان دانشگاه در این نشست بود.
در ادامه این نشست نیز اساتید گروه تغذیه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در راستای بهبود و ارتقای فرآیند های درمانی پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha