امیدوارم روند تشکیل دولت جدید عراق هر چه زودتر با روی کار آمدن دولتی قوی تکمیل شود

رئیس جمهور با اشاره به سابقه چند هزار ساله دوستی و همسایگی ملت‌های ایران و عراق اظهار داشت: دو کشور برای توسعه همه جانبه روابط اراده جدی دارند و هیچ عاملی نمی‌تواند ارتباطات عمیق و دوستانه دو ملت ایران و عراق را مخدوش کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری،آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ظهر چهارشنبه در دیدار «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس عراق با اشاره به سابقه چند هزار ساله دوستی و همسایگی ایران و عراق اظهار داشت: دو کشور برای توسعه همه جانبه روابط اراده جدی دارند و هیچ عاملی نمی‌تواند ارتباطات عمیق و دوستانه دو ملت ایران و عراق را مخدوش کند؛ ما دوستان دوران سختی یکدیگر هستیم.
رئیس جمهور با ابراز خرسندی از سطح مطلوب تعاملات مجالس ایران و عراق، تصریح کرد: مجلس عراق می‌تواند محلی برای بسط و گسترش همکاری‌های پارلمانی کشورهای همسایه و منطقه باشد و جمهوری اسلامی ایران از هیچ‌گونه کمکی در این رابطه به جنابعالی و مجلس عراق دریغ نخواهد کرد.
دکتر رئیسی با تبریک انتخاب مجدد رئیس مجلس عراق به این سمت، گفت: امیدوارم نمایندگان مجلس عراق با تفاهم‌ و همدلی، هر چه سریع‌تر با انتخاب رئیس جمهور و نخست‌وزیر و تشکیل کابینه هم به رفع مشکلات مختلف مردم عراق کمک کند و هم روابط همه‌ جانبه عراق با کشورهای همسایه بویژه ایران گسترده‌تر گردد.
رئیس جمهور انسجام و یکپارچگی جریان‌ها و اقوام مختلف در عراق را رمز موفقیت این کشور عنوان کرد و افزود: ایجاد شکاف‌های بین یا درون مذاهب و اقوام، موجب رخنه دشمن و قربانی شدن منافع کشورها می‌شود.
دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: امیدوارم مجلس عراق با تصویب قوانین لازم مانع از شکل‌گیری عوامل تهدیدکننده امنیت همسایگان و برهم‌زننده ثبات منطقه شود.
محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق نیز در این دیدار با بیان اینکه اینجا هستیم تا بر لزوم استمرار و تقویت روابط دوستانه دو ملت و دو کشور تاکید کنیم، گفت: اعضای هیات همراه بنده از نمایندگان اقوام، مذاهب و گروه‌های مختلف هستند و معنای حضور آنان ابراز علاقمندی همه عراقی‌ها برای تحکیم دوستی با ایران است.
رئیس مجلس عراق اظهار داشت: هر دو کشور سال‌های سختی را پشت سر گذاشته‌ایم و باید با همکاری و هم‌افزایی با یکدیگر آینده‌ای متفاوت برای ملت‌های خود رقم بزنیم و من تلاش می‌کنم که ایران و عراق دوست دوران سختی و آرامش یکدیگر باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha