کد خبر: 179098
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۶:۴۸
کشورهای اسلامی علیه اسرائیل به اجماع برسند!

رئیس کمیته حمایت از مردم فلسطین در ریاست‌جمهوری ، پیشنهاد داد کشورهای اسلامی در سازمان ملل طرح شکایت از اسرائیل را مطرح کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت،حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری در مصاحبه با برنامه "رویداد" با اشاره به این که دلگرمی مردم فلسطین موجب ناامیدی اسرائیل و هم‌پیمانان آن‌ها خواهد شد، گفت: رهبر اشاره کردند وضعیت فلسطین فعلاً بسیار ویژه است که در مقایسه با سال‌ها و دهه‌های قبل می‌بینیم حالتِ امروز وجود نداشته.

فلسطینیان بسیار مصمم و پا در رکاب در حوزه مقاومت در برابر اسرائیل فعالیت می‌کنند و همه اقشار آن‌ها نیز در این حرکت حضور دارند.

وی با اشاره به این که کرانه باختری نیز امروز وارد مقاومت شده و در کنار غزه قرار گرفته است، گفت: حتی در بیت‌المقدس و سرزمین‌های اشغالی 48 همه مردم در میدان هستند و برخی [هنوز] با سنگ دفاع می‌کنند.

اختری چنین حضور گسترده و فراگیری را بی‌بدیل دانست و گفت: رژیم اشغالگر دارای ضعف‌های شدیدی است و وضعیت امنیتی آن‌ها بسیار سخت است.

چنان چه پیش‌تر می‌گفتند باید شهرها را حفظ کنیم ولی امروز می‌گویند باید خودشان را حفظ نمایند و از حرکت‌های اخیر فلسطینیان به وحشت افتاده‌اند.

رئیس کمیته حمایت از مردم فلسطین در ریاست‌جمهوری ادامه داد: غلبه رژیم اشغالگر مطرح نیست و رو به فروپاشی می‌شود و به فکر کشور جایگزین افتاده‌اند.

اختری معتقد است وضعیت کنونی اسرائیل بحرانی است و برای فلسطینیان نیز حرکت روبه‌رشد مقاومت پیروزی است.

امروز چند مسیر وجود دارد که به آگاه‌سازی افکار عمومی مردم می‌رسد. بسیاری افراد تصور دارند اگر از جریان روز جهانی قدس سخن می‌گوییم، قضیه‌ای را در نظر داریم که سابق‌براین اتفاق افتاده است ولی امروز اشغالگری ادامه دارد و شهرک‌سازی به معنای دیگر سرزمین فلسطینیان است.

وی با بیان این که ادامه شهرک‌سازی بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی نیز خلاف است و باید متوقف شود، خاطرنشان کرد: افکار عمومی باید بیشتر به این مسئله توجه کند و در امریکا و اروپا نیز مردم به سیاست‌مداران فشار می‌آورند و می‌پرسند تا چه زمانی می‌خواهید از اسرائیل حمایت کنید؟!

این مظلومیت مردم فلسطین در دنیا مطرح شده و باید بدان دامن زده شود؛ از دیگر سو مؤسسات حقوقی می‌توانند در کشورها با طرح شکایت از قصاب‌هایی نظیر بنت و نتانیاهو، اینان را به دادگاه بکشانند.

اختری افزود: اگر 56 کشور اسلامی به‌اتفاق برسند و مسئله اهانت به مسجدالاقصی را در سازمان ملل مطرح نمایند، خودبه‌خود محکومیت را فزونی می‌دهد.

منبع:رادیو گفتگو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha