دلیل مقاومت برخی پزشکان در برابر نسخه نویسی الکترونیکی

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: اینکه بخشی از جامعه پزشکی از روش نسخه نویسی الکترونیکی استفاده نمی‌کند ناشی از مشکلات اینترنتی و پیامکی و همچنین خلف وعده بیمه‌ها در پرداخت روزانه به پزشکان است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر علی سالاریان معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو در مورد علت کامل نشدن فرآیند نسخه نویسی الکترونیکی پزشکان در برخی مناطق کشور اظهارکرد: نسخه نویسی الکترونیک به عنوان یک روش جدید و فناوری روز نیاز است که در کشور فرهنگ سازی شود.

وی افزود: نسخه نویسی الکترونیکی هم مثل هر چیز خوب دیگری که تمدن و پیشرفت را به ارمغان می‌آورد اگر روش خوبی برای ویزیت بیمار باشد پزشکان هم آن را ترجیح می‌دهند.

سالاریان افزایش دقت و سرعت در نسخه نویسی را از مزایای نسخه نویسی الکترونیکی برشمرد و گفت: خیلی از پرونده‌های شکایات در سال مربوط به نسخه پیچی غلط و به خاطر دستخط بد پزشک است و نسخه نویسی الکترونیکی این مشکل را هم حل می‌کند.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: اینکه بخشی از جامعه پزشکی از روش نسخه نویسی الکترونیکی استفاده نمی‌کند ناشی از مشکلات اینترنتی و پیامکی و همچنین خلف وعده بیمه‌ها در پرداخت روزانه به پزشکان است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه دولت باید این مشکلات را حل کند گفت: این مسیری که جلوی پای ما گذاشته شده یک مسیر پرچالش و پر دست انداز است و بنده معتقدم که اول باید تحقیقات میدانی آن انجام می‌شد و متولیان، مشکلات اینترنتی و پیامکی و مشکلات داروخانه‌ها را برطرف می‌کردند.

سالاریان تصریح کرد: اگر این روش یک روش مناسب و خوبی باشد همه پزشکان با فاصله خیلی کم این کار را انجام می‌دهند اما چون شکایات زیاد است و دردسرهای زیادی دارد برخی پزشکان هم از این کار استفاده نمی‌کنند.

وی با تذکر این مطلب که اکثر پزشکان از روش نسخه نویسی الکترونیکی استفاده می‌کنند گفت: در برخی موارد مقاومت‌هایی وجود دارد که ناشی از مشکلات مذکور و دردسرهای زیادی است که برای جامعه پزشکی دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha