نخبگان فرهنگی، نهضت آموزش حوزه کتاب را آغاز کنند

محمدمهدی اسماعیلی گفت: نهایت تلاش خود را می کنیم تا با برپایی باشکوه نمایشگاه کتاب تهران همانند نمایشگاه قرآن به ترویج نشاط فرهنگی در جامعه کمک کنیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در نشست هم‌اندیشی با اهالی نشر و کتاب گفت: بخش کتاب و نشر باید به عنوان حوزه پیشران در میان حوزه های مختلف فرهنگی و هنری کشور مطرح باشد و از سوی نهادهای مختلف تقویت شود.
وی افزود: مجموعه وزارت فرهنگ با کمک همه امکانات موجود تلاش خواهد کرد که از مشکلات فعالان حوزه نشر کاسته شود.
وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت چگونگی تقابل با «فناوری های جدید» گفت: نمی توان با کشیدن دیوار مانع ورود فناوری جدید به سبک زندگی ها شد بلکه باید با ریل گذاری های مناسب شرایطی فراهم کنیم تا این فناوری ها موجب تقویت حوزه های فرهنگی شود، همانند اقداماتی که در نمایشگاه مجازی کتاب تهران انجام شد و هزاران کتاب به سراسر کشور و حتی دورافتاده ترین نقاط ارسال شد.
اسماعیلی خاطرنشان کرد:  به همراه همکارانم در مجموعه وزارت فرهنگ نهایت تلاش خود را میکنیم که به ترویج فرهنگ کتاب خوانی کمک کنیم که در این راستا باید تا جایی که می‌شود شرایط تولید و فروش کتاب را تسهیل کنیم اما در این خصوص نباید از اهمیت تولید محتوای آثار غافل شویم.
وزیر فرهنگ در دولت مردمی در ادامه خاطرنشان ساخت: بنده به عنوان خادم اهالی فرهنگ و هنر از همه نویسندگان، نخبگان و اهالی قلم تقاضا دارم که کمک کنند تا قطار نهضت تولید محتوا در حوزه کتاب به حرکت در بیاید و اهالی قلم بدانند در این راستا می توان از همه ظرفیت ها و امکانات وزارت فرهنگ و سازمان های تابعه در سراسر کشور بیشترین بهره را برد .
وی در ادامه گفت: مجددا از فعالان فرهنگی شهرهای مختلف تقاضا میکنم که با معرفی نخبگان حوزه نشر و کتاب شهرهایشان کمک کنند تا این نخبگان به میدان آموزش به نسل جوان بیایند و مجموعه وزارت فرهنگ از در اختیار قراردادن امکاناتش برای این فعالیت های آموزشی دریغ نخواهد کرد.
اسماعیلی در ادامه به مشکلات موجود در حوزه نشر اشاره کرد و افزود: کاملا به مهمترین معضل حوزه نشر یعنی مسیله کاغذ واقف هستم و برای رفع مشکلات مربوط به کاغذ پیگیری ها و اقدامات مختلفی در دستور کار است که تمام تلاش خود را میکنم که بزودی مشکلات مربوط به کاغذ رفع شود.
وی در پایان در خصوص برپایی نمایشگاه کتاب تهران گفت: طبق برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده نمایشگاه کتاب تهران اواخر اردیبهشت ماه بصورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد و نهایت تلاش خود را میکنیم تا بزرگترین رویداد فرهنگی کشور را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم و همانند آنچه این روزها در نمایشگاه قرآن شاهد هستیم به ایجاد و تزریق نشاط فرهنگی در جامعه کمک کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha