امسال وضعیت تامین ارز برای تهیه دارو بهتر از سال گذشته است

وزیر بهداشت گفت: امسال باتوجه به گشایش های ارزی، وضعیت تامین ارز برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی از سال گذشته بهتر است و بانک مرکزی نیز اعتباراتی برای تامین دارو در نظر گرفته و هیچ مشکلی در تامین ارز دارو نداریم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان آبیک، اظهار داشت: در این سفر مصوبات بسیار خوبی برای استان قزوین در حوزه های مختلف از جمله سلامت در نظر گرفته شده است. میزان تخت بیمارستانی در استان قزوین، کمتر از متوسط کشوری است و باید در این زمینه اقداماتی از جمله تکمیل پروژه های بیمارستانی و تقویت بیمارستانها انجام شود. 
وی افزود: اعتباراتی را برای ۸۰ پروژه بهداشتی در استان قزوین در نظر گرفته ایم و باتوجه به اهمیت بهداشت و پیشگیری، امیدواریم نیاز مردم به درمان کاهش پیدا کند. یکی از مصوبات سفر استانی رییس جمهور، کمک و تسهیل در امور پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی بخش خصوصی است که زودتر عملیات آن اجرا شود. 
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از نظر روانی در اوایل سال، برخی تصور می کنند که در سال جدید تغییراتی در قیمت دارو ایجاد شود که شاید به احتکار و نگه داری برخی داروها هم منجر شود اما در سطح وزارت بهداشت شورای عالی نظارت تشکیل شده و به همه دانشگاه های علوم پزشکی تاکید شده که در حوزه دارو، نظارت های مستمری داشته باشند و با افرادی که خارج از چارچوب عمل کنند، برخورد جدی می شود. 
دکتر عین اللهی افزود: در کشور مشکل گرانی دارو نداریم. باتوجه به تامین ارز برای مواد اولیه و دارو، تولید داخلی دارو تقویت می شود. در مورد داروهای ضروری، هیچ مشکلی نداریم و شاید در مورد مکمل های تقویتی خارجی که دارای مشابه داخلی هستند، مشکلاتی وجود داشته باشد اما در داروهای تولید داخلی که نیازی به واردات مشابه خارجی آن نیست، مشکلی نداریم. هدف ما تقویت داروسازی است و طبق تاکید مقام معظم رهبری باید از تولید داخلی، حمایت کنیم. بیمه ها نیز باید پوشش داروها را افزایش دهند در جلسه روز گذشته، ۲۰۰ داروی جدید تحت پوشش بیمه ای قرار گرفتند. امیدواریم با افزایش اعتبارات بیمه ها، پوشش داروها نیز افزایش پیدا کند.
وی گفت: برخی بیماران مزمن مرتبا از دارو استفاده می کنند اما برخی بیماران، در مقطعی ممکن است نیاز به دارو داشته باشند. یکی از طرح های ما برای بیمارانی که همواره نیاز به دارو دارند، ارسال دارو برای آنها است تا دچار زحمت و مشکل نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha