پیگیری مجموعه سلامت فارس برای رفع موانع فعالیت شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در بازدید از شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری فارس بر پیگیری برای رفع موانع فعالیت شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت و توسعه فعالیت این شرکت ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از فارس، دکتر «سید وحید حسینی» در این بازدید با بررسی چالش ها و راهکارهای ارتقای فعالیت شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت، فعالیت این شرکت ها و محصولات تولید شده را مورد بررسی قرار داد.

این بازدید با برگزاری نشست ستاد دانشگاهی حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی در سالن اجلاس پارک علم و فناوری فارس ادامه یافت و پیرامون پیگیری تولید محصولات دانش بنیان و تسهیل فرآیند صدور مجوزهای لازم برای شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت گفت و گو و تبادل نظر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست با تاکید بر تلاش برای ارتقای سلامت مردم با تولید محصولات دانش بنیان گفت: پیرو عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری، تسهیل فرآیندهای مرتبط با دانشگاه و پیگیری صدور مجوزهای موردنیاز شرکت های دانش بنیان، یکی از مهمترین اولویت های مسوولان دانشگاه است.

دکتر حسینی حمایت از شرکت های دانش بنیان را گامی به سوی آینده دانست که باید برای ایجاد زیرساخت های آن، تلاش حداکثری صورت گیرد.

خرید تجهیزات پزشکی به ویژه از شرکت های دانش بنیان و تولیدات داخلی که شرایط لازم مجموعه سلامت را دارند، دیگر محور مورد تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این بازدید بود.

دکتر «روح الله نجابت» نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این نشست بر پیگیری مسایل مربوط به شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و خواستار حمایت مسوولان از تسریع در فرآیندهای صدور مجوزهای موردنیاز شرکت های دانش بنیان شد.

حمایت از فعالیت های شرکت های دانش بنیان استان، از اولویت های مهم مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز است

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اعلام حمایت از شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت گفت: حمایت از فعالیت های شرکت های دانش بنیان استان، از اولویت های مهم مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

دکتر «محمود نجابت» از دستاوردهای مهم توسعه این محصولات به ایجاد صرفه جویی ارزی اشاره کرد و افزود: ظرفیت برخی از این شرکت ها به نحوی است که می توان نیازهای مراکز درمانی کل کشور را پوشش داد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه  علوم پزشکی شیراز نیز دیگر اعضای این نشست بودند که به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون راهکارهای عملیاتی برای ارتقای فعالیت ها و حمایت از شرکت ها دانش بنیان و اشتغال آفرینی و پیگیری مجوزهای لازم برای فعالیت آنان پرداختند.

در این نشست هم اندیشی که با هدف پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت توجه به تولیدات دانش بنیان و نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» برگزار شد، نمایندگان شرکت های دانش بنیان نیز مسایل و چالش های موجود در زمینه توسعه فعالیت های این شرکت ها را بیان کرده و گزارشی از روند اقدامات در دست انجام، ارائه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha