نرخ معقول گوشت‌ گوسفند کیلویی ۱۵۵ هزار تومان است

رئیس تامین دام کشور ضمن گلایه از مدیریت ناصحیح بازار گفت: قیمت گوشت گوسفندی نهایتا باید 155 هزار تومان باشد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت،منصور پوریان در برنامه "صبح وگفتگو" در خصوص گران فروشی گوشت اظهار کرد: دولت گوشت زیادی در تعطیلات نوروز وارد بازار کرد و هم اینک کمبودی نداریم.

وی با ابراز تاسف نسبت به مدیریت ناصحیح بازار و افزایش قیمت بسیار بالای گوشت در کف بازار گفت: مدیریت بازار گوشت توسط شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان زیر مجموعه وزارت جهاد صورت می گیرد.

پوریان ادامه داد: در عرضه گوشت با ازدیاد رو به رو هستیم ولی در بازار با قیمت های گزاف مواجهیم.

وی افزود: قیمت دام سبک 68 هزار تومان است و لاشه نهایتا باید 130 تومان و شقه 145 تومان باشد ولی در برخی نقاط شهر شقه را بسیار بالا تر می فروشند.

پوریان گفت: قیمت گوشت گوسفندی نهایتا باید 155 تومان باشد ولی مدیریت ناصحیح را شاهد هستیم، با کسانی [که گران فروشی می کنند برخوردی صورت نمی گیرد].

وی افزود: قیمت دام عرضه شده در میادین مشخص است ولی وقتی از کشتارگاه که بیرون می رود، با قیمت بالا رو به رو هستیم.

پوریان با طرح این پرسش که چرا قیمت گوشت باید سرسام آور فزونی گیرد، گفت: فعالیت ما تعریف شده است و تعزیرات و سیستم های نظارتی در بازار فروش و اصناف در آن جا فعال هستند و ما نمی توانیم در این حوزه دخالت کنیم.

***مبارزه با قاچاق ادامه دارد

همچنین علیرضا نیک آئین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو در مصاحبه با مجله خبری تحلیلی "صبح وگفتگو" از کمبود قطعات برای برخی خودروهای خاص در بازار خبر داد و گفت: در رابطه با خودروهای تولیدی توسط دو خودروساز داخلی کمبود قطعه نداریم.

وی افزایش قیمت را مسئله ای دیگر دانست و تصریح کرد: در حال حاضر قیمت کمی و به صورت اندک و جزئی افزایش قیمت داشته ایم.

نیک آئین از افزایش قیمت 7 الی 8 درصدی در سال جاری خبر داد و افزود: پویش و قانون جدیدی از سوی وزارت صمت آغاز شده است که از 14 فروردین با کالای قاچاق و تقلبی مبارزه می کند.

این طرح بسیار خوب است و مدت ها بود که چشم انتظار اجرای آن بودیم.

به گفته رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو طرح شناسه کالا را این گونه تشریح کرد: قطعات توسط تعمیرکاران قابل شناسایی خواهد بود و از این طریق از اصالت کالا با خبر خواهد شد.

منبع:رادیو گفتگو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha