تعطیلی کارخانه‌های سیمان  و برودت هوا عامل کند شدن  اجرای پروژه‌های مسکن در زنجان / ثبت نام بیش از ۵۹ هزار زنجانی در طرح ملی مسکن

تعطیلی کارخانه سیمان و برودت هوای زمستان سال گذشته عامل مهم کندی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان بود ولی با این حال ساخت و ساز ادامه داشت.

 به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ،مدیر پروژه‌های انبوه سازی شرکت جهاد نصر در بازدید از پروژه‌های نهضت ملی کوی زنگان گفت : در حال حاضر پروژه ۱۲۹۶ واحدی M۶ حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال عمده کار انجام می‌شود و از سال آینده به ترتیب واحدهای مسکونی به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

سعید شاهمرادی، عمده مشکل مهم پروژه‌های مسکن در سال گذشته را تعطیلی کارخانه سیمان و قطعی برق در سطح کشور اعلام کرد و افزود: متاسفانه این مشکل باعث شد تا روند ساخت و ساز به کندی پیش برود.

وی ادامه داد: ولی خوشبختانه باوجود مشکل کمبود سیمان، روند ساخت ساز در استان زنجان تعطیل نشد و در زمستان هم شرایط آب و هوایی سخت سال گذشته باعث شد تا کارها کند پیش برود.

ثبت نام بیش از ۵۹ هزار زنجانی در طرح نهضت ملی مسکن

معاون ساختمان و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان از ثبت نام بیش از ۵۹  هزار زنجانی در طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و ابراز داشت: از این تعداد ۲۲ هزار نفر از متقاضیان افراد مجرد هستند که این تعداد در اولویت‌های بعدی برای مسکن دار شدن هستند و برای ۵ هزار نفر از متقاضیان حائز شرایط اولیه در شهرستان زنجان و براساس اولویت بندی, تشکیل پرونده انجام می‌شود.

سعید شاهین فر گفت: متقاضیان بر مبنای متاهل بودن، سن ازدواج، تعداد فرزندان «دو یا سه فرزند» اولویت بندی شده و جهت تشکیل پرونده به صورت مرحله‌ای پیامک به آنان ارسال می‌شود و با حضور در کارگزاری نهضت ملی مسکن نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند و زمین برای ۵ هزار نفر در غرب زنجان تخصیص یافته است.

متقاضیان امتیاز خانه دار شدن را از دست ندهند

وی متذکر شد: طرح‌های حمایتی مسکن، متقاضی محور هستند و براساس تقاضای متقاضی، پروژه‌ها تعریف، شروع و پیمان سپاری شده است و از متقاضیان استان درخواست می‌شود امتیاز خانه دار شدن را از دست ندهند و در این طرح بمانند.

معاون ساختمان و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها منوط به پیشرفت مالی است، افزود: تسهیلات و آورده مردمی در اجرای پروژه‌ها بسیار مهم است و خوشبختانه با تزریق  تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی از اواخر سال گذشته پیشرفت فیزیکی پروژه ۱۲۹۶ واحدی M۶ خوب بوده است.

شاهین فر بر لزوم تامین نیروی انسانی ماهر و توانمند فنی در اجرای پروژه‌های مسکن در استان تاکید کرد و ادامه داد: از سازمان نظام مهندسی و فنی و حرفه‌ای استان درخواست شده نسبت به صدور کارت‌های مهارت کار گران فنی در حوزه ساختمان همکاری لازم را داشته باشند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha