هنر باید روایتگر گذشته و کنش گر امروز باشد/ سومین دوره همایش تئاتر بچه‌های مسجد در تابستان سال جاری

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت : هنر امروز ما باید روایتگر  و تبین درستی از گذشته داشته باشد و  کنش‌گر امروز باشد و کنش گری کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ، امیر نعمتی صبح روز جمعه در آیین اختتامیه تئاتر بچه های مسجد در محل سینما بهمن زنجان با بیان اینکه اولین تئاتر بچه های مسجد در سال ۹۸ کلید خورد اظهار کرد: در سال اول با حضور ۱۲ گروه نمایشی و با ۴۵ اجرا در مدارس و مساجد برگزار شد که به دلیل شیوع  کرونا تعطیل شد .

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ دومین همایش تئاتر بچه های مسجد برگزار شد  افزود : بالغ بر ۱۲ گروه نمایشی با اجرای ۴۵ اجرا با حدود ۶۲ نفر نقش آفرینی کردند.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به نوع اجرای تئاتر بچه های مسجد  بیان کرد : تئاتر حرفه ای بیشتر مدنظر ما نبوده بلکه بیشتر نقش تربیتی و تربیت نسل جدیدی در این تئاتر مدنظر قرار گرفته است .

نعمتی با اشاره به اهمیت و جایگاه هنر نمایش اظهار کرد: نگاه ما به تئاتر هنر مقدسی است که از میان هفت هنر شناخته شده در دنیا تئاتر به عنوان ششمین هنر منزوجی از تمام هنرهای دیگر است.

وی با بیان اینکه تئاتر تمام هنرهای تجسمی، ادبیات ،موسیقی و ... را در خود دارد افزود : زنده بودن و پویا بودن بازیگر بر روی صحنه خاصیت و ویژگی های خاصی را به هنر نمایش داده است .

این مسئول با بیان اینکه ما انسان هایی هستیم که ذاتا به قصه گویی علاقه داریم افزود : هنر ما ریشه در دین و گذشته دارد که از دوران غار نشینی که دور آتش قصه گویی انجام می‌شد.

نعمتی با بیان اینکه هنر بازیگری هنر فاخری است و نگاه ما باید نگاه  ارزش‌مداری باشد افزود :یکی از اهداف ما در تئاتر بچه‌های مسجد این است که نگاه مان به هنر  متفاوت باشد .

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به فرمایش رهبری در خصوص تئاتر گفت :  تئاتر منبر است بلکه فراتر از منبر ،که تئاتر ا به هنر اگر قرار باشد رسالت خودش را بیان کند باید دغدغه مند و بیان گر مظلومیت انسان های دربند باشد که اگر مسئله مند  نباشد و دردی از جامعه را درمان نکند ماندگار نخواهد ماند .

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه هنر امروز ما باید روایتگر درست گذشته باشد  و مقابل تحریف‌ها بایستد و تبیین درستی از گذشته را  داشته باشد اظهار کرد: هنر امروز ما باید کنش‌گر امروز باشد و کنش گری کند و در مقابل بسیاری از رویداد های ملی و بین المللی و منطقه ای باشد.

نعمتی با اشاره به اینکه هنر امروز باید پیشران آینده باشد و امید را به آینده منتقل کند اظهار داشت: سه مولفه مهم مدنظر، مسئله‌مندی ، بوم گرایی و مردم محوری است که در سند تحول حوزه هنری استان نیز به آن توجه شده است .

وی ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران  در اجرای همایش  افزود: متاسفانه  برخی از مسئولان و مساجد  با این  همایش همکاری نداشتند که خواستاریم مسئولین نیز در این راه پای کار بیایند .

این مسئول در پایان از برگزاری سومین دوره همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را در تابستان سال جاری نیز خبر داد .

 شایان ذکر است : در پایان مراسم از یک گروه نمایشی به عنوان گروه منتخب، ۵ بازیگر منتخب، و  تمامی گروه‌های اجرا کننده نمایش در دومین دوره همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد و هیئت داوران تقدیر جوایزی اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha