دوران کرونا، ظرفیت حوزه آزمایشگاه های تشخیص طبی را بیش از پیش نشان داد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد:جامعه آزمایشگاهی به عنوان بازویی توانمند در تشخیص و درمان بیماری ها،نقش موثری را در دوران کرونا و غیر کرونا ایفا می کند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر شاپور بدیعی در حاشیه مراسم مراسم گرامیداشت روز علوم آزمایشگاهی که در مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد ، با بیان اینکه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، حمایت خود را به طور کامل از فعالان عرصه علوم آزمایشگاهی دارد خاطر نشان کرد:در این راستا با قوت تمام به دنبال تامین امکانات، ارتقاء کمی و کیفی خدمات و تامین نیروی انسانی مورد نیاز در حوزه آزمایشگاه ها هستیم.

وی با بیان اینکه در دوران پاندمی کرونا، جامعه آزمایشگاهی نقش مهم و اثر بخشی در تشخیص به موقع کووید-19 و سایر بیماری ها داشت تصریح کرد: با دستور رییس دانشگاه، برنامه مطالعاتی برای طراحی آزمایشگاه تجمیعی( مگالب ) با همکاری متخصصان این عرصه و در قالب کمیته کارشناسی آغاز شده است، همچنین در سال جاری کمیسیون ماده 20 در حوزه آزمایشگاه ها به شکل کاملا مستقل برگزار می شود و به رصد فعالیت ها، سیاست گذاری و ابلاغ دستورالعمل های جدید خواهد پرداخت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: واحد آزمایشگاه های معاونت درمان تبدیل به مدیریت شده است که این امر نشان دهنده توجه ویژه دانشگاه به حوزه آزمایشگاه های تشخیص طبی دارد.

سرپرست اداره امور آزمایشگاه های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد  نیز در این مراسم با بیان اینکه در دوران پاندمی کرونا، فعالان عرصه علوم آزمایشگاهی در خط مقدم جبهه مبارزه با این ویروس،نقش موثری در تشخیص زودهنگام و درمان بیماری داشتند اظهار کرد: دوران کرونا، ظرفیت حوزه آزمایشگاه های تشخیص طبی را بیش از پیش نشان داد.

سعید اشکانی فر خاطر نشان کرد:جامعه آزمایشگاهی پتانسیل های مطلوبی دارد که می توان با بهره گیری از آن  اقدامات مهم و اثربخشی را در راستای سلامت جامعه به اجرا در آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha