نیروی انسانی جوان عامل اقتدار هرجامعه محسوب می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه قطعا یکی از عوامل اقتدار هر جامعه، نیروی انسانی است  گفت: نیروی انسانی جوان به عنوان عامل و ابزار قدرت محسوب می‌شود و لذا برای اینکه از این عامل اقتدار بی‌نصیب نشویم چاره‌ای جز اقدام به موقع نداریم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان  ،دکتر حسن بختیاری در مراسم زنگ سلامت در نخستین روز از هفته سلامت در دبیرستان ولیعصر با بیان اینکه در  مضامین دینی به سلامت اشاره شده است اظهار کرد: حضرت علی (ع) سلامت را یکی از مقوله های مهم زندگی عنوان کرده است .

وی با اشاره به اینکه در طی دوسال گذشته احساس کردیم که در صورت فقدان سلامتی و تهدید سلامتی و تمام شاخصه های لازم در جامعه انسانی وجود دارد را تحت الشعاع قرار می‌دهد افزود : این نشان دهنده جایگاه و ارزش سلامت در عصر نوین  و عصر های گذشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به  تعریف علمی سازمان بهداشت جهانی از  سلامت گفت: سلامت در واقع سلامت کامل جسمی و روانی و اجتماعی است نه صرفا فقدان بیماری و باید در این خصوص

بختیاری با بیان اینکه اگر بخواهیم یک گفتمان مشترک داشته باشیم اول باید یک تعریف مشترک از سلامت ارائه دهیم اظهار کرد: طبق آمار و تحقیقات جهانی و مشاهدات عملی، سلامتی محقق نمی‌شود مگر با مشارکت همه افراد جامعه که  نمونه بارز آن در زمینه مهار بیماری کرونا در کشور بود که با جان فشانی مدافعان سلامت و اقشار مختلف جامعه محقق شد.

وی با تاکید براینکه طبق تحقیقات علمی، ۷۵ درصد از حوزه سلامت، منوط به همکاری واحدهایی خارج از ساختارهای بهداشت و درمان جامعه است، ابراز کرد:  جا دارد در این هفته  سلامت علاوه بر قدردانی از زحمات کادر حوزه سلامت، از تلاش‌های همه ادارات، سازمان‌های مختلف و افراد جامعه تشکر و قدردانی شود .

دکتر بختیاری با اشاره به اینکه جوانی جمعیت، سالمندشدن جامعه و حمایت از خانواده موضوعی است که سال‌ها قبل،  توسط مقام معظم رهبری با درایت، آینده‌نگری و درک بالا از مسائل روز و آینده جامعه مطرح شده است افزود : اخیرا جامعه نخبگانی به این نتیجه رسیدند که برای  حفظ وضعیت و ارتقا  موجود و جلوگیری از چالش جمعیت در آینده، این موضوع جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه قطعا یکی از عوامل اقتدار هر جامعه، نیروی انسانی است اظهار کرد: نیروی انسانی جوان به عنوان عامل و ابزار قدرت محسوب می‌شود و لذا برای اینکه از این عامل اقتدار بی‌نصیب نشویم چاره‌ای جز اقدام به موقع نداریم.

این مسئول  با اشاره به تبلیغات مختلف در زمینه کاهش جایگاه خانواده، کاهش ازدواج و فرزندآوری در فضای مجازی و حقیقی صورت می‌گیرد بیان کرد : این اقدامات قطعاً به ضرر جامعه و ، اقتدار ملت و کشور خواهد بود.
 

بختیاری در خطاب به دانش‌آموزان، و معلمان که به  عنوان بانوان آینده و آینده‌سازان کشور، نقش کلیدی در موضوع جمعیت خ دارند افزود : ازدواج و فرزندآوری به موقع، تربیت صحیح فرزندان و آماده کردن نسل آینده برای ایفای نقش‌ها، وظایفی است که برعهده تک تک افراد جامعه و به ویژه بانوان  آینده است و این اتفاق مرهون تحول و تغییر دیدگاه، بازسازی و مرور ارزش‌های فراموش‌شده است.


وی ضمن همراهی مردم و مسئولین در مبارزه  بیماری کرونا اظهار کرد : خوشبختانه در این راستا به موفقیت‌های چشمگیر در کشور دست یافتیم که امیدواریم در زمینه کنترل جوانی  جوانی جمعیت و بازسازی ساختار جمعیتی آینده جامعه هم، قدم‌های موثری برداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در این راستا، دانشگاه علوم پزشکی زنجان، قرارگاهی را در خصوص جمعیت  تشکیل داده  است خاطرنشان کرد : به عنوان یکی از اعضای ستاد استانی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، وظایفی که حاکمیت بر عهده دانشگاه گذاشته شده است را دانشگاه قطعا پیگری خواهد کرد.

در ادامه علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن تشکر از تلاش های و خدمات مدافعان سلامت در مبارزه با بیماری کرونا اظهارکرد: ما این زندگی مان را مدیون این عزیزان هستیم که در سنگر سلامت تلاش کردند تا بتوانیم  دوباره در ۱۴ فرودین ماه پروژه مهر دیگری را رقم بزنیم. 

وی با بیان اینکه ما هم در آموزش و پرورش در تربیت دانشمندان این مرز و بوم نقش مهمی داریم افزود: خوشبختانه ماحصل آن  را در تربیت شهدای هسته ای  و...و همچنین در قالب پزشکان مجرب ،اساتید علوم پزشکی و تمامی جامعه پزشکی و.. را شاهد هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha