هیچ موضوعی تحت عنوان اعتبار و سهمیه‌بندی در عرضه نان  مطرح نیست/ خرید نان صرفا با کارت بانکی 

استاندار زنجان گفت: در اجرای طرح پایلوت  عرضه نان هیچ موضوعی تحت عنوان اعتبار و سهمیه‌بندی در این طرح مطرح نیست  و مردم، نان مورد نیاز خود  بدون محدودیت و افزایش قیمت  فقط با کارت بانکی خریداری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ،  محسن افشارچی، ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح پایلوت عرضه نان در استان زنجان اظهار کرد : هدفگذاری اصلی اجرای این طرح صرفاً جلوگیری از قاچاق است و مباحثی از جمله اعتبار و سهمیه ای در کار نیست.

وی با بیان اینکه این طرح ابتدا  بصورت تدریجی با ۱۵ نانوایی آغاز خواهد شد،  خاطرنشان کرد: نصب دستگاه‌های کارتخوان جدید در چند روز آینده آغاز خواهد شد و مردم، نان مورد نیاز خود را بدون سهمیه‌بندی و افزایش قیمت و بدون محدودیت و فقط با کارت بانکی خریداری می‌کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه دستگاه‌های کارتخوان جدید در نانوایی‌ها به‌صورت P.O.S اندرویدی و هوشمند است، بیان کرد : در دستگاه‌های کارتخوان قبلی، عدد وارد می‌شد اما در دستگاه‌های جدید، تصویر نان هم نمایش داده می‌شود و شهروندان تعداد نان مورد نیاز خود را وارد می‌کنند و بدون محدودیت است و هیچ موضوعی تحت عنوان اعتبار و سهمیه‌بندی در این طرح مطرح نیست.

افشارچی  با اشاره به  راه‌های دررو و تخلفات احتمالی در طرح جدید در نانوایی‌ها اظهار داشت : راه‌های دررو ربطی به مردم ندارد و به سیستم مربوط است و فقط مردم، نان مورد نیاز خود را به راحتی با کارت بانکی خواهند خرید.

وی با  بیان اینکه تعداد  و قیمت نان خریداری‌شده در دستگاه P.O.S اندرویدی ثبت میشود خاطرنشان کرد: قیمت نان به نرخ سال ۱۴۰۰  است و حتی ممکن است کمتر نیز شود .

استاندار زنجان افزود: پول خریدار به حساب نانوا می‌رود و دولت نیز مابه‌التفاوت آن را به نانوا پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، پول نقد در نانوایی‌ها دریافت نخواهد شد، گفت: هیچ محدودیتی در خرید نان برای مراسم، مجالس و میهمانی شهروندان وجود ندارد و هر کس به هر تعداد که نان بخواهد بخرد، مشکلی وجود ندارد.

استاندار زنجان همچنین در خصوص نان‌هایی که توسط فروشگاه‌ها خریداری و به مردم عرضه می شود خاطرنشان کرد: این مساله در ماه آینده مشخص خواهد شد که برای آن هم تدبیرات لازم صورت گرفته است .

افشارچی با اشاره به نحوه تامین آرد مورد نیاز روستاییان نیز اظهار داشت: روستاییانی که نان خود را در خانه می‌پزند، آرد خامی که قبلا داده می‌شد با همان قیمت و بدون تغییر، تخصیص می‌یابد ضمن اینکه اگر بخواهند نان مورد نیاز خود را از شهر تهیه کنند نیز مانند شهروندان از کارت بانکی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اینگونه نیست که هر کس بخواهد به هر نحوی کارت بکشد و نان بخرد  افزود: تخلفات احتمالی پردازش می‌شود و هر کس بخواهد تخلف کند و حجم زیادی از کارت در کارتخوان کشیده شود،  بلکه تمام این موارد حساب و کتاب دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha