عملیات اجرایی کفسازی بازار بالا به زودی آغاز می‌شود / پروژه‌ها با تصمیم مردم  طراحی و اجرا خواهند شد

شهردار زنجان گفت: عملیات اجرایی کفسازی بازار بالا به زودی آغاز می‌شود و در تلاش  هستیم اجرای کفسازی بازار بالا با فازبندی مناسبی  انجام شود تا کسبه نیز ضرر و زیان نبینند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان،  علیرضا فیروزفر ظهر روز سه شنبه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان  با اشاره به عملیات کف سازی بازار مسگرها  اظهار کرد: خوشبختانه تعامل خوبی با پیمانکار پروژه  صورت گرفت و عملیات در زمان مقرر به پایان رسید همچنین مردم نیز در این خردمندانه همکاری خوبی کردند و این پروژه با اعتبار حدود 4 میلیارد تومان به اتمام رسید .

وی با اشاره به اینکه تردد خودروها در این محل به چه صورتی خواهد بود اظهار کرد:  با هماهنگی های انجام شده با هیئت امنای بازار مردم و کسبه  مطالبات اعلام و نتیجه به شهرداری بیان می‌شود  تا تصمیم نهایی در این خصوص گرفته شود و من بعد نیز پروژه‌ها با تصمیم مردم، طراحی و اجرا و بهره‌برداری خواهند شد.

شهردار زنجان با بیان اینکه  برای تامین مخازن زباله و روشنایی محل بازار مسگرها  اقداماتی نیز انجام خواه شد افزود: متاسفانه میراث فرهنگی، همکاری مناسبی و باید بر روشنایی محل ورود کند در حالی که کار برعکس شده است .

فیروزفر  با بیان اینکه میراث فرهنگی در پروژه‌ها باید جدی‌تر وارد شود، تصریح کرد: البته شهرداری زنجان کارها را انجام می‌دهد و اجازه نمی‌دهد که کم کاری دیگران باعث  نقص خدمات رسانی شهرداری به شهروندان باشد.

وی با بیان اینکه  قبل از عید برای کفسازی بازار بالا برنامه ریزی هایی  انجام شده است، گفت: برنامه‌ریزی بر این است که کل بازار بالا و راسته‌ها و میادین کفسازی شود اما در خصوص نوع کفسازی به‌ویژه میدان میوه باید تعاملی بین اهالی و کسبه‌ها، میراث فرهنگی و شهرداری صورت می‌گرفت که توافق لازم انجام شده، برآوردها صورت گرفته و در مرحله تعیین پیمانکار هستیم.

شهردار زنجان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب اعلام کرده که اقدامات لازم در خصوص اصلاح شبکه آب در بازار بالا را انجام داده است، اظهار داشت: از شرکت توزیع نیروی برق استان نیز انتظار می‌رود که شبکه برق بازار را سریع‌تر تعیین تکلیف کند چرا که هم وضعیت شبکه برق بازار نامناسب بوده و هم بعد از اجرای طرح کفسازی، اجازه حفاری در این منطقه صادر نمی‌شود.

فیروزفر  با بیان اینکه در تلاش  هستیم اجرای   کفسازی بازار بالا با فازبندی مناسبی  انجام شود تا کسبه نیز ضرر و زیان نبینند خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی کفسازی بازار بالا به زودی آغاز می‌شود.

وی در خصوص وضعیت روشنایی شهری  اظهارکرد: تاریکی شهر اصلا مناسب نیست و علاوه بر مشکلات امنیتی، زیبایی شهر را نیز زیر سوال می‌برد و شهرداری نیز در این راستا  با گروهی طرحی برای جایگزینی لامپ کم‌مصرف با سیستم روشنایی فعلی برای معابر شهر زنجان آماده کرده و  مذاکراتی را نیز  با پارک علم و فناوری داشته تا با اجرای طرح صرفه جویی در مصرف برق  شود، که برای اجرای طرح نیازمند همراهی شرکت توزیع برق هستیم .

شهردار زنجان در ادامه با بیان اینکه روکش آسفالت مستلزم وجود هوای غیررطوبی است افزود :  توقف در آسفالت‌ریزی به دلیل شرایط آب و هوایی 2 هفته گذشته است که پیمانکار مربوطه با مساعد شدن شرایط آب و هوایی آماده آسفالت‌ریزی است.

فیروزفر با اشاره به پروژه محور پادگان گفت: زیرسازی قبلی نیاز به تجدید داشت که اکنون در حال انجام است و آسفالت‌ریزی نیز از هفته آینده آغاز می‌شود  هر چند تلاش داشتیم این پروژه تا 3 خرداد به بهره‌برداری برسد اما با توجه به شرایط آب و هوایی به پایان خرداد موکول شد تا در این زمان به زیر ترافیک برود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha