ایجاد یکپارچگی در نظام تصمیم‌سازی در حوزه فرهنگ، علم و نوآوری

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از ایجاد یکپارچگی در نظام تصمیم‌سازی در حوزه فرهنگ، علم و نوآوری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت  به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعید رضا عاملی در حاشیه جلسه هشتصد و شصت و یکم شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این جلسه اختصاص به نهایی‌سازی بخش‌هایی از سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی داشت و یکی از فصول خیلی مهم این سند که مربوط به رابطه و مناسبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با سایر قوا و دستگاه‌های کشور بود، مورد تصویب نهایی قرار گرفت. در واقع هدف اصلی از تبیین و تعریف این روابط ایجاد یکپارچگی در نظام تصمیم‌سازی در حوزه فرهنگ، علم و نوآوری بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: همچنین تبیین مناسبات و روابط شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با قوای سه‌گانه و سایر نهادها و شفاف‌سازی و طراحی سازوکار همکاری و هم‌افزایی، تقسیم کار و تمشیت امور مشترک مورد توجه این بخش از سند تحول بود، که موادی مورد تصویب قرار گرفت.

عاملی خاطر نشان کرد: ایجاد ساز و کار مناسب برای عدم ورود مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به محدوده وظایف ذاتی و قانونی دستگاه‌ها، تشکیل کمیسیون مشترک هماهنگی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و قوای سه‌گانه برای دستوراتی که نیازمند امتداد و انفاذ و پیگیری در سایر قواست و همچنین تشکیل کمیسیون مشترک دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با دبیرخانه‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای‌عالی امنیت ملی و شورای‌عالی فضای مجازی برای موضوعات و مسائل مشترک، از جمله این مواد است.

وی درباره دیگر موارد تصویب شده گفت: پیش‌بینی حضور نماینده شورای عالی در صحن و کمیسیون های مرتبط مجلس شورای اسلامی برای کمک به اتقان و امتداد مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و طرح و لوایح در دستور مجلس شورای اسلامی در چارچوب آئین‌نامه مدیریت مجلس، پیش‌بینی ساز و کار برای تشخیص تعارض یا خلاء قانونی و مقرراتی در حوزه فرهنگ، علم و فناوری و نوآوری جهت همراهی و هم‌افزایی با مجلس، دولت و قوه قضائیه و پیش‌بینی ساز و کار برای اولویت‌گذاری و سیاست گذاری در خصوص بودجه بر مبنای سیاست‌های فرهنگی، علمی و نوآوری در ارتباط با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: پیش‌بینی استفاده از ظرفیت‌های قانونی دستگاه‌های نظارتی برای اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از دیگر موارد مصوب این جلسه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha