استفاده از ماسک خطر بروز نوع شدید بیماری کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که استفاده از ماسک خطر بروز نوع شدید بیماری کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر استفاده از ماسک بر شدت بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، مدلی را برای بررسی کووید -۱۹ ایجاد کردند. این نوع بررسی در قرن هجدهم برای کنترل آبله مورد استفاده قرار گرفت.

این نوع فرآیند شامل آلوده کردن یک فرد سالم با دوزهای کمی از ویروس زنده گرفته شده است، این ویروس زنده از یک فرد آلوده به آبله گرفته شده بود. افراد در این حالت، معمولاً بیماری با شدت کمتری را نسبت به افرادی که به طور طبیعی آلوده شده بودند، تجربه می‌کنند. در اوایل همه‌گیری کرونا، گروهی از محققان متوجه شدند افرادی که با وجود استفاده از ماسک آلوده شده بودند معمولاً نوع خفیف بیماری را تجربه کردند. مدل جدید ریاضی به محققان اجازه می‌دهد تأثیر بالقوه این تأثیر را بر کل جمعیت برآورد کنند.

این مدل نشان می‌دهد که استفاده از ماسک خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد؛ بنابراین در صورتی که افراد از ماسک استفاده کنند فشار بر سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی کاهش می‌یابد. همچنین توصیه شده است زمانی که پاندمی کرونا به اندمی تبدیل شود، باید در مورد کنار گذاشتن ماسک بیشتر فکر کنیم.

منبع:ایمنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha