برای حرکت در مسیر توسعه کشور، باید محورهای فعالیت‌مان را توسعه دهیم

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: اساتید در این سازمان عالمان عمل‌گرا هستند و من انتظار دارم این عمل‌گرایی و خدمت به گونه‌ای باشد که ما را به سمت خودکفایی و استقلال رهنمون سازد.

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی وزارت علوم  مراسم بزرگداشت روز معلم و قدردانی از تلاش‌های اعضای هیات علمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با حضور دکتر سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور، دکتر حسن زمانیان رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، مدیران و اعضای هیئت علمی سازمان صبح امروز در محل سالن ابوریحان سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

در این مراسم دکتر حسن زمانیان ضمن تبریک روز معلم به اعضای هیئت علمی سازمان بیان داشت: بعد از پیامبران و امامان عزیز، امتداد بحث هدایت و نجات بشریت به معلمان سپرده شده است و باید از این موهبت الهی کمال بهره را ببریم. بنابراین جایگاه معلم ارجح‌ترین جایگاه در اجتماع است. اختصاص و در نظر گرفتن روز شهادت یکی از اساتید و بزگان عرصه علم برای بزرگداشت روز معلم نشان دهنده پیوند عمیق مسئولیت معلمی و ایثارگری است. و این معنا و پیوند ناگسستنی است.

وی در ادامه با برشمردن مسئولیت معلمان و اساتید در این دوره خاص از تاریخ انقلاب اسلامی به خصوص اساتید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران اظهار داشت: آنچه اساتید ما را در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران شاخص میکند این است که اساتید ما عالم به عمل هستند و با دانش خود ضمن تولید دانش، با تولید محصول در خدمت جامعه و رفع نیازهای کشور نیز هستند. بنابراین اساتید در این سازمان عالمان عامل هستند. و من انتظار دارم این عمل‌گرایی و خدمت به گونه‌ای باشد که ما را به سمت خودکفایی و استقلال رهنمون سازد. امروز نیز قدرت چانه زنی ما در محافل بین المللی مرهون تلاش و دستاوردهای حوزه علم و فناوری و قدرت دانشمندان ایران است و ما به این قدرت در سطح بین الملل نیازمندیم.

دکتر زمانیان با بیان اینکه برای حرکت در مسیر توسعه کشور، باید محورهای فعالیت‌های سازمان را توسعه دهیم، بیان داشت: اینجانب به عنوان هماهنگ کننده با حوزه‌های مختلف کشور و اساتید سازمان عمل خواهم کرد و دست در دست هم با تلاش شما سازمان را در راه خدمت به کشور عزیزمان توسعه خواهیم داد.

وی با برشمردن توانمندی‌های سازمان گفت: در حال حاضر بعضی از گروه‌های علمی ما توانمند و ظرفیت پژوهشکده شدن را دارند و به این سمت حرکت خواهیم کرد البته پژوهشکده‌هایی که مشخصاً جدید و قابلیت رفع مشکل از کشور را داشته باشند. همچنین در بحث نیروی انسانی برای جذب نیروی انسانی متخصص و کارآمد و جذب هیات علمی دانشمند و متعهد تلاش خواهیم کرد چراکه امروز بحث نیروی متخصص در سطح ملی و بین الملل مطرح است و سایر سخت افزارهای مالی و اقتصادی در مرحله بعد قرار می گیرند و حتماً رکن رکین توسعه، نیروی انسانی می باشد. هم‌چنین در بحث آزمایشگاه‌های مرجع تلاش ما در مسیر گسترش این آزمایشگاه‌ها با توجه به نیاز دانشمندان، حوزه پژوهش و تحقیق و نیازهای کشور خواهد بود.

وی گفت: به امید خدا تمام تلاشمان را خواهیم کرد که سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران جایگاه خود را به عنوان یکی از ارکان توسعه کشور بازتعریف کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha