برگزاری مانور بهداشت و درمان اضطراری در شهرستان قاین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری مانور تیم بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر در روستای ورزگ شهرستان قاین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) در خراسان جنوبی، محمدرضا رضایی در حاشیه برگزاری مانور، اظهار داشت: مانور ترکیبی بهداشت و درمان اضطراری با مشارکت حوزه امداد و نجات، آموزش و جوانان جمعیت هلال احمر به مناسبت هفته هلال احمر و یکصدمین سال تأسیس جمعیت هلال احمر در شهرستان قاین برگزار و نسبت به ارائه خدمات مختلف به اهالی روستای ورزگ اقدام شد.

وی هدف از برگزاری این مانور را، سنجش میزان آمادگی نیروهای امداد و نجات در شرایط بحرانی و تقویت و توسعه آموزش‌های تیم‌ها دانست و افزود: ارائه خدمات توانبخشی، برگزاری تعامل و هدفمند با دستگاه‌های ستاد بحران، اصول پناهگیری و آموزش‌های درست در سطح مدارس از دیگر اهداف اجرای این مانور است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت تیم بهداشت و درمان اضطراری، عنوان کرد: تیم‌های این حوزه به مدت دو روز متوالی شامل چهار پزشک، چهار پرستار، سه ماما، دو کارشناس تغذیه، دو کارشناس روانشناسی و بهداشت محیط در این روستا خدمات را به صورت رایگان ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه در این مانور مشکلات ۴۵ دانش‌آموز روستا از نظر ارتوپدی، انحرافات ستون فقرات و صافی پا پیگیری شد، اظهار داشت: در روز اول اجرای مانور تا کنون تعداد ۱۱۲ ویزیت رایگان و خدمات داروی رایگان انجام شده است.

رضایی با اشاره به اینکه تیم‌های سحر معاونت امور جوانان هلال‌احمر نیز برای کاهش آسیب‌های روانی پس از بلایا وارد صحنه حوادث می‌شوند، گفت: این حضور و اقدام به منظور انجام حمایت روانی، اجتماعی و فرهنگی برای افراد آسیب دیده ناشی از حوادث به ویژه کودکان، سالمندان و بانوان است.

وی با اشاره به اینکه چهار تیم شامل ۳۰ نفر در مانور سحر که مخفف سفیران حمایت‌های روانی است، فعالیت دارند، گفت: همچنین ۱۳ تیم تخصصی در قالب تیم آوار، اسکان اضطراری، جاده، آنست، واکنش سریع، ارتباطات و پشتیبانی و لجستیک نیز در بخش مانور امداد و نجات فعالیت داشته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این مانورها تمام خدماتی که در بحران‌ها وحوادث رخ می‌دهد، پیش بینی شده است، گفت: در مجموع بیش از ۳۰ تیم در این مانور مشارکت داشته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha