قابلیت کاشان برای تبدیل به برند «شهر دانش‌محور»

اسماعیل زیارتی نصرآبادی در همایش رؤسا و اعضای کمیته های تخصصی پژوهشی اتاق فکر مدیریت شهری کاشان، با اشاره به تحولات سریع و عظیم در دنیای علم بیان کرد: هر پنج سال دانش بشر 2.5 برابر می‌شود این رشد، تغییرات شگرفی را در عرصه نیازها، انتظارات، مطالبات و حتی کسب و پیشه‌ها و به طور کلی اقتضائات مدیریت شهر ایجاد می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شهرداری کاشان،رییس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تأکید کرد: بر این اساس، نمی‌توان با دانش گذشته، جوامع امروز را با کارآمدی اداره کرد و با یک نگرش عمومی، به رفع مسائل و معضلات پرداخت بلکه باید ضمن تعریف حوزه‌های تخصصی و کارشناسی، از پژوهش و علم به‌روز برای پیشرفت جامعه بهره برد.

وی  با اشاره به چالش ارتباط میان پژوهش‌های علمی و حوزه اجرایی و مدیریت شهری تصریح کرد: پژوهش‌ها باید کاربردی و مبتنی بر واقعیات میدانی بوده و شهرداری‌ها باید به حوزه پژوهش به عنوان یک ضرورت و نه امری تشریفاتی توجه داشته باشند.

زیارتی نصرآبادی، وجود مراکز علمی و دانشگاهی برجسته در منطقه و همچنین حاکم بودن تفکرات علمی و تخصصی در زمینه اداره شهر شهرستان در قالب فعالیت عالی‌ترین مدیران اجرایی و شهری را یک مزیت برای کاشان خواند و تأکید کرد: این دیار، ظرفیت‌های لازم برای کسب برند شهر دانش محور را داراست و می‌توان در صورت وجود عزم لازم، این عنوان را برای کاشان کسب کرد.

وی، همچنین اجرای طرح دوشنبه های دانشی به میزبانی شهرداری کاشان را یادآور شد و گفت: در این طرح که با حضور مدیران شهری کشور و همچنین اساتید برجسته دانشگاه برگزار می‌شود، روی حوزه‌ای مرتبط با مدیریت شهری تمرکز شده و مباحث تخصصی و پژوهشی در آن زمینه مطرح شود.

رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کل کشور افزود با تأکید بر استقبال از این طرح که به صورت پایلوت به میزبانی کاشان برگزار می‌شود، خواستار استمرار اجرای آن توسط شهرداری کاشان شد.

قابلیت کاشان برای تبدیل به برند «شهر دانش‌محور»


وی همچنین پایگاه مدیریت دانش سازمان شهرداری ها و دهیاری های کل کشور را فضایی مناسب برای گردآوری پژوهش های انجام گرفته در حوزه مدیریت شهری عنوان کرد و بر لزوم توسعه محتوایی این سامانه با بهره گیری از مطالعات صورت پذیرفته در شهرداری های دانش محور و کلانشهرها تأکید کرد.

همایش رؤسا و اعضای کمیته های تخصصی پژوهشی اتاق فکر مدیریت شهری کاشان با حضور شهردار کاشان، نماینده ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در کاشان و آران و بیدگل، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری و بیش از ۷۰ نفر از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها به همت معاونت برنامه ریزی و هماهنگی شهرداری کاشان برگزار شد و این کمیته ها در هفت محور فعالیت خود را رسما آغاز نمودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha