ارسال نامه نمایندگان به رئیس جمهور برای واریز یارانه به حساب جاماندگان + متن نامه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن اشاره به ارسال نامه نمایندگان به رئیس جمهور برای واریز یارانه به حساب جاماندگان گفت: وکلای ملت در این نامه از آقای رئیسی خواسته‌اند، به منظور رفع نگرانی ها و افزایش سرمایه اجتماعی به حساب جاماندگان از یارانه، مبلغ مخاسبه شده واریز شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ، از ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری از سوی نمایندگان مجلس با محوریت لزوم واریز یارانه برای جاماندگان خبر داد و گفت: بسیاری از افراد نسبت به شاخص‌های تعیین کننده دهک‌ها و حذف افراد از دریافت یارانه انتقاد دارند و براساس شواهد تعداد افراد جامانده بیشتر از یک دهک اعلام شده است.

وی تصریح کرد: دولت اکنون ماهانه ۵۵۰۰ ۲ میلیارد تومان یارانه به حساب مردم واریز کرده است و تنها برای واریز یارانه به حساب تمامی مردم و دهک ها نیاز به پرداخت ۲۵۰۰ میلیارد تومان دارد که رقم بزرگی نیست اما می تواند، جهت رفع نگرانی ها و افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد دولت به مردم موثر واقع شود.

متن نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهور به شرح زیر است:

حجه الاسلام والمسلمین رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

عزم دولت در حذف سیاست پرداخت ارز ۴۲۰۰ به وارد کننده و اصلاح و بهبود توزیع عادلانه یارانه ها، ستودنی است و مجلس شورای اسلامی نیز همانند یکسال گذشته، آماده هرگونه همکاری و مساعدت در گذر از این مرحله حساس می باشد و براساس دستور رهبر معظم انقلاب، حمایت از دولت را تکلیف شرعی و قانونی خود می داند.

به جهت بهبود شیوه انجام این اقدام بزرگ و رفع نواقص و کاهش نگرانی های مردم چند نکته را به استحضار می رساند:

1- ایرادات فراوان در سامانه دهک بندی وزارت رفاه و شاخص های تعیین مشمولین دریافت یارانه، اعتراضات و نگرانی های زیادی را در بین مردم ایجاد کرده است، مستحضرید که براساس تصمیم دولت و با فرض پرداخت یارانه به نه دهک جامعه، ماهیانه ۵۵۰۰ ۲ میلیارد تومان هزینه به دولت تحمیل می‌شود. افزودن یک دهک باقی مانده ، تنها ۲۵۰۰ میلیارد تومان هزینه ماهیانه دولت را افزایش می دهد، پیشنهاد می گردد به جهت رفع نگرانی ها افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد دولت به مردم، همه افراد مشمول دریافت یارانه گردند، اما دولت طی دو ماه ضمن بر طرف نمودن ایرادات و شاخص های سامانه، با پیامک غیر مشمولین را از شاخص های محاسبه دهک آگاه کرده و در صورت عدم اعتراض ، یارانه آن افراد قطع گردد.

۲- جهاد تبیین یک تکلیف است و آگاهی دادن به مردم از فواید طرح در موفقیت طرح قطعا مفید است اما در گفتگو با مردم باید براساس واقعیات و اصول اقتصادی و با حفظ حرمت و آگاهی مردم صورت گیرد.

بیان مسائلی از قبیل تاکید بر "عدم تاثیر این طرح بر سایر کالاها و خدمات " و یا " تخمین تورم زیر ده درصد در صورت اجرای طرح " و با بیان جملاتی از جمله " سود نمودن دهک های پایین " یا " افزایش قدرت خرید اکثر دهک ها " با واقعیات و اصول علم اقتصاد همخوانی ندارد و چه بسا این جملات، تاثیر عکس داشته باشد و بایستی مورد عنایت وزرای محترم و کارشناسان دولت قرار گیرد.

۳- مردم ایران اسلامی نشان داده اند که در تصمیمات سخت و اقدامات دولت ها، همواره همراهی و مشارکت نموده اند و این مردم شایسته اعتماد از سوی دولت و مجلس بوده، بنابراین در تصمیم گیری ها ، اصل اعتماد از سوی دولت و مجلس مورد تاکید می باشد. بنابراین باید در تصمیم گیری ها اصل اعتماد به مردم اعم از تولید کنندگان، کارآفرینان و نیز مصرف کنندگان و عموم مردم به عنوان یک امر حتمی، مورد توجه قرار گیرد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha