زائران حج باید از محتوای این سفر رضایت داشته باشند

حجت الاسلام و المسلمین نواب در همایش مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مناطق و استان‌ها استمرار بروز رسانی در برنامه ریزی های حج را ضروری دانست و تصریح کرد: زائران سرزمین وحی باید از محتوای این سفر معنوی رضایت داشته باشند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، همایش مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه در مناطق و استان‌ها به منظور بررسی فعالیت ها و برنامه ریزی های انجام شده برای حج پیش رو با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی و آقای سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت  امروز در تهران  برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این همایش برلزوم استمرار بروز رسانی در برنامه ریزی های حج و فعالیت های معاونت فرهنگی و مدیریت آموزش بعثه مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: همه دست اندرکاران مجموعه حج و زیارت باید تلاش کنند تا زائران سرزمین وحی از محتوای این سفر معنوی رضایت داشته باشند.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین استفاده از راهکارهای مناسب برای ایجاد انگیزه درمیان زائران و کارگزاران حج را ضروری دانست و خطاب به حاضران گفت : به هیچ وجه راضی به وضع موجود نباشید.

وی با تاکید براینکه نقد آثارمثبتی درپی دارد، افزود: هر فردی به وضع موجود رضایت داشته باشد شکست می خورد و پویایی خود را از دست خواهد داد لذا استمرار تغییر و تحول باید دراولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب درادامه سخنان خود خواستار دوری کارگزاران حج از دنیا زدگی شد و گفت: افرادی که دنیا برایشان مهم می شود پویایی خود را از دست می دهند و از اقدامات اصیل دور شده و آرام ارام به ظاهر سازی می پردازند.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین سعه صدر، توجه به داده های الهی، پیش بینی نیازها و نظم در امور و چشم پوشی را از جمله ویژگی هایی دانست که کارگزاران حج باید از آن برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: اگر انسان بخواهد در معاشرت با دیگران موفق باشد باید علاوه بر هوشیاری از ویژگی چشم پوشی نیز برخوردار و سپاسگزار باشد که خداوند نعمت خدمت به زائران و میهمانانش را نصیب وی کرده است.

بر پایه این گزارش، در ادامه این نشست که حجت الاسلام سید حسین رکن الدینی و آقای اکبر رضایی معاونین فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز شرکت داشتند، چند تن از مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه در مناطق و استان‌ها نقطه نظرات خود را در خصوص حج1401، وظایف نظارتی بعثه و مسایل ایجاد شده در شکل گیری کاروان های حج بدلیل شرایط کرونا و کاهش سهمیه زائران ایرانی مطرح کردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز از معاونین فرهنگی بعثه و حج و عمره سازمان حج و زیارت خواست که به نقطه نظرات مطرح شده توجه کنند و دربرنامه ریزی ها مدنظر قرار دهند.

وی همچنین با اشاره به محورهای شعار حج امسال «حج؛ خودسازی، انسجام، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجدالاقصی» خواستار پرداختن به سبک زندگی و اخلاق در برنامه ها و جلسات آموزشی زائران شد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا زائران از فرصت سفر حج و حضور در مسجدالحرام و مسجدالنبی بهترین استفاده را ببرند و برآیند رضایمندی ضیوف الرحمان از برنامه های فرهنگی و اجرایی و خدمات ارائه شده در بخش های مختلف افزایش یابد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha