تعیین تکلیف نیروهای طرحی، پایان طرحی و 89 روزه وزارت بهداشت

نمایندگان مجلس در نشستی با مسئولان وزارت بهداشت و سازمان اداری استخدامی به تعیین تکلیف پیرامون وضعیت استخدامی نیروهای طرحی، ، پایان طرحی و ۸۹ روزه وزارت بهداشت پرداختند.

به گزارش 'گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، نشست بررسی وضعیت استخدامی نیروهای طرحی،  پایان طرحی و 89 روزه وزارت بهداشت به ریاست فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی  و سیاست خارجی مجلس و با حضور سلمان اسحاقی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و سیدمهدی فرشادان نماینده مردم سنندج و دیواندره و کامیاران و رحیمی معاون وزیر بهداشت، جمالی معاون سازمان اداری و استخدامی، قنبری مدیرکل نیروی انسانی سازمان اداری استخدامی و تعدادی از مدیران زیرمجموعه وزارت بهداشت برگزار شد.

فداحسین مالکی در این نشست با بیان اینکه در زمان شیوع کرونا که همه کشور درگیر این بحران بود و این ویروس کشنده بیرحمانه جان بسیاری از مردم را گرفت تعدادی از جوانان به کمک کادر سلامت هم در حوزه پرستاری و هم خدماتی و هم سایر بخش ها آمدند بنابراین لازم است امنیت شغلی این افراد حفظ شود.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این جلسه این است که همه این نیروها ساماندهی شوند و در هر شرایطی در میدان حضور داشته باشند در این راستا مسئولان نظام و دولت باید نسبت به رفع مشکلات آن ها اقدام کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان نشست تاکید کرد: قرار شد آقای رحیمی معاون وزیر بهداشت بخشنامه ای به تمام روسای دانشگاه ها ابلاغ کند که این نیروها به طور جدی مورد حمایت قرار گیرند.

تعیین نحوه ساماندهی این نیروها ظرف 10 روز آینده توسط وزارت بهداشت و سازمان اداری استخدامی

سلمان اسحاقی در ادامه افزود: 3 گروه طرحی، پایان طرحی و 89 روزه در زمان شیوع کرونا به طور جدی فعالیت کردند اما در شرایط کنونی متاسفانه به این دلیل که زمان مقرر شده برای فعالیت شان به پایان رسیده است با تعدیل مواجه شده اند.

وی تصریح کرد: ما در جلسه ای که روز جمعه با این افراد داشتیم که از تمام اقصی نقاط کشور جمع شده بودند مطالباتشان را بررسی کردیم و قرار شد طی جلسه ای با معاون وزیر بهداشت و معاون سازمان اداری استخدامی کشوری برگزار کنیم و این مطالبات را مطرح کرده و برای آن تدبیری بیاندیشیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در جمع بندی مطالبی که در این نشست مطرح شد، یادآور شد: براساس گفته معاون وزیر بهداشت دانشگاه ها اجازه ندارند به هیچ وجه این نیروهای شرکتی، طرحی و 89 روزه ها را تعدیل کنند به غیر از اینکه مرتکب تخلفی شده باشند.

وی افزود: سازمان امور اداری استخدامی کشور نیز درخواست کرده بود تا نشستی برای تعیین تکلیف سهمیه 100 هزار نفری که باید برای استخدام آن ها توسط وزارت بهداشت مجوز صادر می شد، برگزار شود بنابراین مقرر شد ظرف 10 روز آینده نشستی بین معاون وزیر بهداشت و مسئولان سازمان اداری استخدامی برگزار شده و این موضوع را از نظر کمی و کیفی مورد بررسی قرار داده و نتیجه گیری کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: قرار شد برای نیروهای شرکتی، طرحی، پایان طرحی و 89 روزه از نظر تقنینی تدبیری بیاندیشیم بنابراین هفته آینده یا در ابتدای اجلاسیه سوم یک رویداد بزرگ تاریخی در مجلس اتفاق خواهد افتاد و طرح تعیین تکلیف نیروهای شرکتی و قراردادی مورد بررسی قرار خواهد گرفت بنابراین پیشنهاد شد این نیروها نیز در این طرح لحاظ شوند تا مشکل قانونی آن ها حل شود.  

پیشنهاد نمایندگان مجلس برای لحاظ بخشی از این نیروها در مصوبه تبدیل وضعیت ایثارگران

سیدمهدی فرشادان نماینده مردم سنندج و دیواندره و کامیاران با اشاره به تلاش وزارت بهداشت برای جذب این نیروها، افزود: ما می توانیم در قالب طرح استفساریه لحاظ بخشی از این نیروها را در مصوبه تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر ساماندهی کنیم بنابراین این موضوع را پیشنهاد خواهیم داد.

نظر وزارت بهداشت پیرامون تبدیل وضعیت این نیروها

رحیمی معاون وزیر بهداشت ضمن تشریح وضعیت نیروهای شرکتی، طرحی، پایان طرحی و 89 روزه، گفت: ما به هیچ وجه نیروهای 89 روزه و شرکتی را تعدیل نخواهیم کرد و معتقدیم نیروهای پشت خطی طرحی نیز باید وارد چرخه شوند از سوی دیگر به سازمان استخدامی کشور پیشنهاد دادیم که 230 هزار پست خالی داریم که به صورت پراکنده در سراسر کشور وجود دارند بنابراین مشکلی در جهت تعیین پست برای این افراد وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ما می توانیم این افراد را بخش بندی کرده، بخشی را در طرح ساماندهی کارکنان دولت لحاظ کنیم و بخشی نیز از طریق آزمون ویژه جذب شوند و منابع آن را نیز از محل پرداخت حداقل حقوق ها تامین خواهیم کرد.

سازمان اداری استخدامی براساس شاخص هایی برای ساماندهی این نیروها نیازسنجی می کند

جمالی معاون سازمان اداری استخدامی با بیان اینکه وزارت بهداشت از نظر تامین نیرو دارای اهمیت به سزایی است، افزود: نحوه تامین منابع انسانی در این سازمان براساس شاخص هایی نیازسنجی می شود و باید فرآیند جذب آن ها نیز مشخص شود.

وی تصریح کرد: سازمان اداری استخدامی کشور می تواند در صورت تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت بخشی از این نیروها را تعیین تکلیف کند بنابراین تصویب این طرح 80 درصد مشکلات این نیروها را حل خواهد کرد./

منبع:خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha