هاشمی طبا: حتی اجازه نام نویسی در انتخابات هم نمی‌دهند

هاشمی طبا، از آمادگی خود برای انتخابات کمیته ملی المپیک و موانع ایجاد شده بر سر راه خود گفت.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت،مصطفی هاشمی طبا، رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی و رضا شجیع، عضو هیئت علمی دانشگاه و پژوهشگر حوزه مدیریت ورزش در ارتباط تلفنی با برنامه « ورزش بدون ویرایش » درباره عملکرد کمیته ملی المپیک در دولت سیزدهم و انتخابات پیش روی آن گفتگو کردند.

مصطفی هاشمی طبا وضعیت کمیته ملی المپیک در زمان صالحی امیری را مورد بررسی قرار داد و گفت: موضوعی که آقای صالحی بر آن تاکید دارند بازسازی برخی از امکانات کمیته، مانند آکادمی المپیک است.

وی معتقد است: مجموعه هیئت اجرایی کمیته المپیک به مسائل توجه جدی ندارند و به جزئیات نمی‌پردازند. به عنوان مثال آکادمی ملی المپیک باید در جایگاه بسیار بالاتر نسبت به آن چه که اکنون قرار دارد باشد چرا که می‌تواند در تربیت و ارتقای توان مربیان موثر باشد.

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی ایجاد موزه ورزش و تدوین تاریخ شفاهی ورزش را به عنوان اقدامات خوب کمیته المپیک برشمرد و عنوان کرد: به طور کلی فعالیت این نهاد را مثبت ارزیابی می‌کنم اما می‌توان از توان آکادمی‌ها بهره بیشتری ببرد.

وی درباره انتخابات این نهاد ورزشی گفت: معمولا در زمان انتخابات، جهت گیری‌های محتلفی صورت می‌گیرد و تفسیرهای گوناگونی از اساسنامه شکل می‌گیرد. در حالت کلی شرایطی ایجاد می‌شود که حضور بسیاری از علاقمندان ممکن نیست.

به گفته هاشمی طبا، با وجود این که آمادگی زیادی برای شرکت در انتخابات کمیته ملی المپیک داشته است، هربار به دلایل مختلف امکان حضور از او گرفته شده و شرایط گاهی به گونه‌ای بوده است که امکان ثبت نام هم وجود نداشته است.

* نقش ثبات مدیریتی در اقتدار تیم ورزشی المپیک

در بخش دیگری از برنامه، رضا شجیع درباره عملکرد کمیته ملی المپیک گفت: یکی از موضوعاتی که کمیته بین‌المللی المپیک مرتبا در مکاتبات خود بر آن تاکید دارد این است که انتخابات کمیته‌های ملی به گونه‌ای باشد که به چرخه المپیک آسیب نزد.

وی افزود: اهمیت این موضوع به این جهت است که یک مدیر فرصت کافی برای برنامه ریزی داشته باشد و تیم‌های مختلف را برای کسب سهمیه و شرکت در مسابقات نهایی آماده کند. متاسفانه چند دوره است که ما فرصت حضور مقتدرانه در بازی‌های المپیک را به دلیل بی ثباتی در ریاست کمیته ملی المپیک از دست می‌دهیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه با ابراز تاسف از این که نگاه بلندمدت در کمیته ملی المپیک وجود ندارد، اظهار کرد: امروز کشورهایی در عرصه المپیک موفق هستند که برنامه ریزی را از سال‌های دور شروع کرده‌اند و نگاه بلند مدت و راهبردی به المپیک و بازی‌های آن داشته‌اند.

شجیع در خاتمه اظهار امیدوراری کرد: تیم مدیریت کمیته ملی المپیک به اهمیت موضوع پی ببرند و هر چه سریع تر این سازمان را از بلاتکلیفی و ابهام خارج کنند و با تعامل حداکثری با دولت آرامش را در ورزش کشور برقرار کنند.

منبع:رادیو گفتگو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha