۱۰ هزار فاقد بیمه در خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از قرار گرفتن ۱۰۰ قلم جدید دارو در تعهد بیمه‌ها خبر داد و گفت: ۱۰ هزار نفر فاقد بیمه در استان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، علی اربابی در نشست خبری اظهار داشت: بیمه شدن آحاد جامعه و پرداخت مطالبات موسسات قرارداد و زیرساخت های الکترونیک ساختارهای درمان مدنظر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امروز 100 درصد زیرساخت‌های نسخه الکترونیکی در تمام مراکز درمانی فراهم شده است گفت: سازمان بیمه سلامت استان هیچ گونه بدهی در سال 1400 با موسسات دولتی، خصوصی و خیریه ندارد و مبلغ 290 میلیارد تومان برای موسسات مختلف تسویه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: تمام ایرانیان که فاقد بیمه بودند نیز زیرپوشش بیمه سلامت ساماندهی شدند و با بررسی‌های انجام شده 500 نفر فاقد بیمه در استان شناسایی و از بیمه رایگان برخوردار شدند.

اربابی با بیان اینکه با پیش‌بینی انجام شده بیش از 10 هزار نفر در استان فاقد هرگونه بیمه هستند تصریح کرد: برای دهک‌های اول، دوم و سوم وزارت رفاه کد ملی آن را در اختیار بیمه سلامت قرار دهد و هفته گذشته این لیست در اختیار قرار گرفت و 5 میلیون و 400 هزار نفر بیمه نامه‌های آن تا پایان سال جاری فعال شده است.

وی با بیان اینکه تمام افراد فاقد بیمه استان تا پایان سال جاری بیمه شدند ادامه داد: هم استانی‌ها برای اطمینان از بیمه به دفاتر پیشخوان، اپلیکشین بیمه سلامت من و سامانه www.bimehsalamatiranian.ir  مراجعه یا کد دستوری *1666# را شماره گیری کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مردم اگر بیمه نداشتند نیز نگران نباشند چراکه سازمان بیمه سلامت همه اقشار حتی اتباع بیگانه هم بیمه می‌کنند.

اربابی با بیان اینکه بیمه شدگان خراسان جنوبی تا حدودی تکمیل شده و دهک‌های کم درآمد نباید فاقد بیمه باشند اظهار کرد: طبق مصوبات مجلس و برنامه‌های دولت یارانه دارو و تجهیزات پزشکی باید ساماندهی شوند و دارو نمی‌خواهد برای مردم گران شود.

وی افزود: بیمه تمام ارقام دارویی را پوشش می‌دهد و مصرف کنندگانای واقعی دارویی نیز هزینه مازاد نخواهند داشت و تغییر قیمت‌ها توسط سازمان‌های بیمه گر پوشش داده می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه باید بیمار در برابر بیماری دغدغه مالی نداشته باشند گفت: مصرف کننده واقعی دارو تغییر قیمت را احساس نخواهد کرد و 100 قلم جدید دارو در تعهد بیمه‌ها قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha