نمایشگاه کتاب نماد فرهنگ‌مداری مردم است

به گفته محسن مومنی شریف، رئیس پیشین حوزه هنری انقلاب اسلامی، نمایشگاه کتاب همیشه فرصتی برای گردهمایی‌ها و تبادل افکار بین اهالی فرهنگ بوده و امیدوارم این فرصت، ناکامی‌های سال‌های گذشته را جبران کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، محسن مومنی شریف، رئیس پیشین حوزه هنری انقلاب اسلامی، درباره برگزاری نمایشگاه کتاب پس از دو سال وقفه بخاطر شیوع کرونا، گفت: بی‌شک پدیده کرونا خساراتی در فرهنگ عمومی مردم و هنر به وجود آورد که زمان زیادی هم برای جبران می‌طلبد. یکی از این موارد نمایشگاه کتاب تهران بود که همیشه نماد فرهنگ‌مداری مردم و شاخصه‌ای برای فرهنگ عمومی کشور ارزیابی می‌شد، البته مسئولان وزارت ارشاد و برگزارکنندگان نمایشگاه تلاش کردند از آن خسارت بکاهند. برگزاری نمایشگاه مجازی به نظرم تجربه خوبی بود که باعث ارتقای نمایشگاه شد. 
وی با اشاره به خسارتی که کرونا به مجامع فرهنگی وارد کرد، گفت: دامن زدن به انزواطلبی در میان نخبگان یکی از همین خسارات بود. نمایشگاه کتاب همیشه از این جهت فرصتی برای این گردهمایی‌ها و تبادل افکار بوده است و امیدوارم این فرصت نیز، ناکامی‌های سال‌های گذشته را جبران کند.
این نویسنده درباره برگزاری نمایشگاه مجازی نیز اظهار داشت: نمایشگاه مجازی می‌تواند پاسخگوی کسانی باشد که راه‌های دوری نسبت به تهران دارند و موفق به بازدید از نمایشگاه حضوری نمی‌شوند. در عین حال نمایشگاه در مصلی هم به صورت فیزیکی برگزار می‌شود، فکر می‌کنم در این چند دوره‌ با وجود نمایشگاه مجازی، فرصتی برای رفع ایراداتی که همیشه به نمایشگاه تهران وارد و آن را یک فروشگاه بزرگ می‌دانند، به وجود آمده است. وجه فروشگاهی نمایشگاه می‌تواند، کم شود و بیشتر خریدها از طریق فضای مجازی انجام بگیرد. این موضوع هم به خریدارها و هم به ناشرین کمک می‌کند. در عین حال هم برای کسانی که می‌خواهند نمایشگاه را ببینند و هم برای ناشران فرصتی است. از طرف دیگر می‌تواند امکانی باشد تا مخاطبان به سهولت از نمایشگاه بازدید کنند و کتاب‌های خوب هم دیده شود.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha