آسمان ایران دوباره غبار آلود می‌شود/ مواج و متلاطم شدن خلیج فارس تا روز جمعه

کارشناس سازمان هواشناسی از شکل‌گیری توده گرد وخاک در کشور عراق و غبارآلود شدن آسمان برخی از مناطق کشور در روز جمعه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،  امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی،  تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز، ۲۸ اردیبهشت و روزهای آتی اعلام کرد.

نقشینه از تداوم آلودگی هوا در برخی از مناطق کشور خبر داد و گفت: با توجه به داده‌های تصاویر ماهواره‌ای، گرد و خاک منتقل شده از روی کشور عراق، امروز نیمه غربی و بخش‌هایی از جنوب، بوشهر، خلیج فارس و همچنین استان‌های البرز و تهران را تحت تاثیر قرار داده و سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی به ویژه برای استان‌های مرزی در غرب کشور شده است.

وی با بیان اینکه مجددا روز جمعه با شکل‌گیری توده گرد و خاک روی کشور عراق، انتقال آن به مناطق غرب و جنوب غرب کشور را شاهد خواهیم بود، عنوان کرد:‌ امروز در برخی نقاط از استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، استان‌های ساحلی خزر،‌ خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، در برخی ساعات رگبار همراه با وزش باد شدید موقت و گرد و خاک را پیش‌بینی می‌کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا،‌ پنجشنبه، برای خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی بارش پراکنده رخ می‌دهد و برای شمال استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی رگبار را خواهیم داشت. همچنین روز جمعه در غرب سواحل دریای خزر و شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش پراکنده را شاهد هستیم. 

نقشینه برای روز شنبه در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی رگبار و وزش باد شدید را پیش‌بینی کرد و گفت: یکشنبه وزش باد را در اغلب مناطق کشور به ویژه در جنوب غرب و جنوب شاهد هستیم که در برخی ساعات با گرد و خاک همراه می‌شود. 

وی افزود: نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز تا جمعه مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت آسمان تهران را برای امروز و فردا غبارآلود اعلام کرد و گفت: بیشینه دمای پایتخت امروز ۳۰، فردا ۳۱ و روز جمعه به ۳۲ درجه می‌رسد، همچنین کمینه دما در مهرآباد ۱۸ درجه پیش‌بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha